خان محمد بامری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بروز زمین لرزه در مناطق غربی کشور که منجر به جان باختن، مصدوم و بی سرپناه شدن تعداد زیادی از هموطنان شده و پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه، جمعیت هلال احمر در راستای اهداف و برنامه های بشر دوستانه نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی اقدام کرده است.
وی افزود: این پایگاهها به منظور ابراز همدردی و کمک رساندن به مردم آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر کرمانشاه در جمعیت هلال احمر و سطح شهر ایرانشهر استقرار یافته و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم خیرخواه و نیکوکار این شهرستان را جمع آوری می کند.
وی گفت: اولویت جمعیت هلال احمر، جمع آوری وجوه نقدی است و از شهروندان درخواست می شود تا برای حفظ کرامت مصیبت زدگان از اهدای وسایل مستعمل و فاسد شدنی خودداری کنند.
وی تاکید کرد: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999در نزد بانک های ملت، صادرات، مسکن، دی، تجارت، سپه، پارسیان نیز واریز کنند و رسید آن را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر همچنین لیست اقلام مورد نیاز برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه را شامل، پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، کنسرو و خشکبار و آب معدنی، لوازم بهداشتی، داروهای ضروری، شیر خشک و وسایل بهداشتی نوزاد اعلام کرد.
به گزارش ایرنا زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شمارکشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا این ساعت از چهارشنبه دراستان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است.
7314**8006**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.