به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این عملیات ها 2 نفر از سوداگران مرگ نیز به هلاکت رسیدند.
وی افزود: یکی از بزرگترین و مهمترین سر شبکه های اصلی مواد مخدر کشور نیز در این عملیاتها دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد که به صورت مسلحانه اقدام به ترانزیت و قاچاق مواد مخدر در سطح داخلی و بین المللی می کرد دارای اقداماتی نظیر ارتباط مستقیم با هفت فقره گروگان گیری که در یکی از آنها گروگانگیر از شدت ماندن و فشار به قتل رسیده، جمع آوری سلاح، انجام افزون بر 30 فقره درگیری در زمینه موادمخدر و انتقال افزون بر 100 تن مواد مخدر، بوده است.
وی اضافه کرد: فرق این کشفیات با کشفیات قبلی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان این است که کشفیات این مرحله همراه با مواد مخدر متهمان و سلاح و خودروی آنان نیز بدست آمده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که نهایت کار خلاف سقوط و گرفتار شدن در چنگ قانون است توصیه می شود از انجام این گونه اقدامات که منجر به آسیب های فراوان در جامعه می شود خودداری کنند.

*** کشف 74 تن انواع مواد مخدر امسال در سیستان و بلوچستان
سردار قنبری با اشاره به کشفیات 6ماه نخست امسال گفت: 74 تن انواع مواد مخدر در این مدت در سیستان و بلوچستان کشف شد که در مقایسه با 66 تن مدت مشابه سال گذشته، رشد 12 برابری را نشان می دهد.
وی افزود: در این مدت سه هزار و 74 قاچاقچی نیز در استان دستگیر شدند که نسبت به 2 هزار و 884 نفر سال گذشته از رشد 6 درصدی برخوردار است.
وی توقیف 459 دستگاه خودرو و 91 قبضه سلاح را از دیگر اقدامات نیروهای انتظامی در 6 ماه نخست امسال در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و سیستان وبلوچستان نیز خط مقدم ایران و جهان در جبهه مبارزه با مواد مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان و افزون بر 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.