باقر کرد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت باند دوم مسیر ایرانشهر به خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کم عرض بودن مسیرها، کوهستانی بودن و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از مهمترین علل تصادفات در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: در جلسه شورای ترافیک سیستان و بلوچستان مسائل حوزه راه های جنوب این استان بویژه ایرانشهر، دلگان و بزمان که در چند روز اخیر شاهد تصادفات مرگباری بود مورد بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: پروژه دوبانده کردن 44 کیلومتر از مسیر ایرانشهر - خاش در حال ساخت است که هم اینک10کیلومتر آن آماده بهره برداری و مابقی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش ایرنا معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از روند انتقال خط لوله گاز از ایرانشهر به چابهار بازدید کرد.
48کیلومتر این خط تا کنون لوله گذاری شده است.
به گزارش ایرنا، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار توسط شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با اعتبار هزار و 100 میلیارد تومان و به طول 290 کیلومتر در سال گذشته (1395) با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد و هم اینک لوله گذاری 24 کیلومتر آن از ایرانشهر به طرف چابهار به اتمام رسیده است.
از مجموع 290 کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار 201 کیلومتر لوله 56 اینچ، 44 کیلومتر 44 اینچ، 20 کیلومتر 20 اینچ و 25 کیلومتر 16 اینچ است.
خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلویه تا ایرانشهر به طول 907 کیلومتر از سال 1385 آغاز شده بود که در سال 1389 گاز به ایرانشهر رسیده است.
خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات مردمی، نیاز بزرگترین پروژه های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و نیز فولاد مکران را برآورده می کند.
احداث پروژه های عظیم صادراتی نظیر پتروشیمی تاکنون در سیستان وبلوچستان سابقه نداشته است و رسیدن گاز می تواند تحولات بزرگی در حوزه اشتغال و پیشرفت و توسعه منطقه ایجاد کند.
علاوه بر صنایع پتروشیمی و فولاد در چابهار مردم نقاط جمعیتی همچون نیکشهر، قصرقند، فنوج وسرباز نیز چشم انتظار تکمیل خط لوله گاز هستند تا بتوانند از این نعمت بزرگ بهره مند شوند.
ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر محور ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**8006 **3213 خبرنگار: محمد هادی**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazaheda
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.