به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه زابل با اشاره به شایعات پخش شده مبنی بر تعیین شهردار زابل از سوی امام جمعه افزود: وظیفه امام جمعه قبل از انتخابات راهنمایی و بیان شاخصه های کاندیدای اصلح است و پس از انتخابات احترام به رای مردم و حمایت از وکلای مردم است.
وی با بیان اینکه امروز منطقه سیستان با مشکل بیکاری، فشارهای روحی و روانی، افزایش اعتیاد دست و پنجه نرم می کند اظهارداشت: مسئولان پایتخت باید فریادهای بلند مردم این منطقه را بشنوند.
حجت الاسلام کیخا تصریح کرد: برای پیشرفت منطقه سیستان باید تمام اختلافات کنار گذاشته شود چرا که ما حق و فرصت اختلاف نداریم.
امام جمعه زابل بیان کرد: امتیاز ویژه طرح ساماندهی سکونت گاههای غیر رسمی برای زابل اخذ شد که ضروری است استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

**اختصاص 2 هزار میلیارد ریال به حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان
به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان هفته گذشته در نشست با خبرنگاران ایرنا گفت: براساس توافق انجام شده با مدیرعامل بنیاد برکت در جریان سفرش به این استان مقرر شد به هر میزان توانستیم بدهی دولت به این سازمان را دریافت کنیم به این استان اختصاص پیدا کند که در این رابطه 2هزار میلیارد ریال(200 میلیارد تومان) توانستیم تا کنون جذب کنیم.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: این میزان اعتبار قرار است در شهرستان های چابهار، زابل، ایرانشهر و زاهدان براساس میزان جمعیت حاشیه نشین در بخش های آموزش و پرورش، کانون های فرهنگی کودکان و نوجوانان و ورزش هزینه شود.
وی تصریح کرد: حاشیه نشینی حاصل فقدان منابع آب و زاییده فکر مدیرانی است که فکر توسعه ای به حق مردم نداشته اند.
وی بیان کرد: عناصر مختلفی در سیستان و بلوچستان سبب ترک دیار مردم از روستاها و هجوم به حاشیه شهرها شده است.
امام جمعه زابل با گرامیداشت 22 مهر روز جهانی استاندارد اظهارداشت: یکی از مفاهیم استاندارد شهر استاندارد است در حالی که باید بررسی کرد شهر زابل چرا تاکنون پیشرفتی نداشته است و آیا سومدیریت و یا مدیریت مثبت ناپایدار باعث عدم پیشرفت آن شده است.
حجت الاسلام کیخا گفت: دوشنبه 24 مهر سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) پیام رسان عاشوراست به طوری که اگر نقش پیام رسانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند و قیام عاشورا ناکام می ماند.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.