مجتبی میرحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز با عناوین اصلی زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی، مراقبت‌های پزشکی، دارو و گردشگری سلامت در شهر مسقط عمان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه که برای چهارمین سال متوالی برپا می شود علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های تخصصی پزشکی، توسعه فعالیت‌های برون ‌مرزی و استفاده هدفمند از فرصت های پیش رو برای توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در برنامه گروه اعزامی مدنظر است.
وی افزود: ارائه بسته های معرفی سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت های گردشگری این استان در قالب کتابچه، لوح فشرده و تور مجازی نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.
وی گفت: نمایشگاه و همایش‌های مختلف در زمینه صنعت گردشگری به‌ عنوان یکی از پر درآمد‌ترین منابع ارزی برای کشورها نقش بسیاری موثری در جذب گردشگر دارد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با توجه به پتانسیلهای موجود می توان در سه بخش گردشگری جذب توریست کرد.
گردشگری پزشکی: با توجه به وجود مرکز چشم پزشکی زاهدان و جایگاه این مرکز در کشور و منطقه با برنامه ریزی می توان جدب گردشگر داشت همچنین با توجه به حضور تمامی گروههای فوق تخصصی علاوه بر گروه چشم در گروه اطفال و دندان پزشکی و قلب نیز این توانایی را دارد.
گردشگری تندرستی: با توجه به وجود چشمه های آب گرم ومعدنی در منطقه تفتان می توان در این حوزه جذب گردشگر داشت.
گردشگری درمانی: وجود گل فشان در منطقه چابهار نیز قابلیت جذب گردشگر در این حوزه را دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.