به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه بازرس کل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرمایه گذاری در این استان در طول سال های 1358 تا 1392 فقط 90 هزار میلیارد ریال بود، در حالی که در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم 120 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه انجام شده است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با انجام طرح های کلان و مهم اقتصادی نظیر تکمیل خط انتقال لوله گاز از ایرانشهربه زاهدان و ادامه آن به سایر نقاط این استان، طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان، ساخت راه آهن چابهار- زاهدان - میلک - مشهد و اتصال به راه آهن سراسری، توسعه بندر شهید بهشتی، ساخت مجتمع های پتروشیمی و ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان گام های بلندی را برای توسعه سیستان و بلوچستان برداشته است.
وی ادامه داد: هیچ یک از بنادر کشور به اندازه بنادر سیستان و بلوچستان مجهز نیستند.
استاندار سیستان و بلوچستان رمز موفقیت کشور را یکپارچگی دولت و ملت ذکر کرد.
هاشمی با اشاره به اهمیت بازرسی گفت: در نهج البلاغه افزون بر 140 بار از کلمه بازرسی سخن به میان آمده است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های بالای دین باید از آن برای الگو سازی کشور، قانون گرایی و ضابطه مندی استفاده کرد.
به گزارش ایرنا آیین تودیع و معارفه بازرس کل سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، ‌رئیس کل دادگستری، دادستان زاهدان و اعضای شورای قضایی، امروز/چهارشنبه/ در محل ساختمان دادگستری این استان در زاهدان برگزار شد.
در این آیین مسعود صفری دنیاچالی به عنوان بازرس کل سیستان و بلوچستان منصوب و از زحمات علیرضا ستوده بازرس قبلی این استان تقدیر شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.