مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) 2 نیروگاه خورشیدی10 مگا واتی در این استان احداث می کند.

ماندا زنگنه در گفت و گو‌ باخبرنگار ایلنا اظهار داشت: هلدینگ سرمایه‌گذاری شستا به عنوان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری کشور با تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در حال بررسی و مطالعه استان‌های هدف است.

وی افزود: پس از ارایه قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و مشوق های استان در این حوزه، شرکت مذکور برای احداث دو نیروگاه خورشیدی ١٠ مگاواتی در استان اعلام آمادگی کرد و گزینه های پیشنهادی استان در این خصوص ارایه شد.

زنگنه خاطر نشان کرد: این شرکت با توجه به پیشنهاد شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در حال انتخاب منطقه مورد نظر از بین سه منطقه کورین، نصرت آباد و خاش این استان است. 

وی افزود: بعد از انتخاب محل بلافاصله سایر مراحل اداری این کار انجام و بزودی عملیات ساخت این طرح آغاز خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری خوبی در حوزه انرژی‌های نو سیستان و بلوچستان در حال انجام است، گفت: هم اینک سه منطقه یا زون انرژی های نو و تجدیدپذیر بادی و خورشیدی در گراغه، میل نادر و رامشار این استان مشخص و آماده سرمایه گذاری است. 

 زنگنه با اشاره به محدوده این مناطق اظهار داشت: میل نادر و رامشار برای انرژی بادی به ترتیب به گستره 10 هزارهکتار و 150هکتار و محدوده گراغه با گستره هزارهکتار برای انرژی خورشیدی مشخص شده است.  

وی افزود: مشخص شدن این زون های انرژی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

وی بیان کرد: مطالعات نشان داده است که تمام نواحی سیستان و بلوچستان برای استفاده از انرژی خورشیدی و منطقه فلات سیستان برای استفاده از انرژی بادی از ظرفیت و توانمندی قابل توجهی در سطح کشور برخوردار است.

زنگنه در پایان‌گفت: در حال حاضر 4 نیروگاه بخار ایرانشهر ،گازی زاهدان،گازی کنارک ، سیکل ترکیبی بمپور ، با راندمان 25 درصد و تولید هزار مگاوات برق زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در استان فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.