سرتیپ دوم پاسدار سعید کمیلی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران مستقر در یگان‌های مرزی سیستان و بلوچستان به منظور پایش و حراست از مرزها موفق شدند در ماه‌های گذشته مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند.
وی افزود: مرزداران سیستان و بلوچستان در چند ماه گذشته علاوه بر دستگیری 84 نفر قاچاقچی مسلح، 34 تن و 165کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک، حشیش و 100 قبضه سلاح را کشف و ضبط کردند.
وی بیان کرد: با گسترده ‌تر شدن پایش‌های هوایی و زمینی در نوار مرز سیستان و بلوچستان در 6 ماه اول سال، موفق به توقیف 394 دستگاه خودرو و شناور حامل بار قاچاق، دستگیری 334 نفر قاچاقچی کالا و سوخت، جلوگیری از قاچاق بیش از 679 هزار 274لیتر فرآورده‌های سوختی به خارج از کشور، جلوگیری از 32 هزار و 712 کیلوگرم برنج و 73هزار و 136 متر پارچه قاچاق به داخل کشور از جمله موفقیت های مرزبانی این استان است.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: با اقدامات موثر مرزداران در ماههای گذشته 160 دستگاه وسیله نقلیه توقیف، 14 هزار و 296 نفر متجاوز مرزی دستگیر و 525 هزار و 435 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز از کشور طرد شده ‌اند.
سردار کمیلی اظهار داشت: به منظور برقراری امنیت پایدار در منطقه و استیفای حقوق مرزنشینان، در ماههای گذشته هفت جلسه ملاقات مرزی با مرزبانان کشور مقابل برگزار شد.
وی ادامه داد: در این ملاقات‌ها ضمن تاکید بر همبستگی و تعامل بیشتر بین دو طرف مذاکره کننده، توافقاتی از قبیل چگونگی نحوه مبارزه با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر، اقدامات مشترک برای کاهش تجاوزات مرزی، حل مسائل و مشکلات مرزی و نحوه تردد اتباع 2 کشور بحث و تبادل نظر شد.
3213 **6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.