عبدالله امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و 357 نفر، اعضای تعاونی های صیادی شهرستان چابهار را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه پنج اسکله در چابهار به تعاونی ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: 884 فروند قایق و 506 لنج صیادی در این شهرستان مشغول صید و صیادی هستند.
وی ادامه داد: شرکت های تعاونی صیادی به منظور ارائه خدمات به اعضا و صاحبان شناورها تاسیس شده اند.
وی تصریح کرد: به دلیل واگذار نکردن صدور مجوز سوخت از طریق شرکتهای تعاونی و اتحادیه قریب به اتفاق شناورهای عضو، به طور مستقل با هماهنگی اداره کل شیلات سوخت دریافت می کنند که این امر سبب رکود تعاونی ها و منفعل شدن اعضاء آن شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار گفت: چنانچه سوخت آزاد برای صیادانی که عضو تعاونی ها هستند محقق شود ارتباط آنان با این نهاد قطع خواهد شد.
امیریان، دزدان دریایی، فعالیت کشتی های ترال کف روب و قوانین دست و پا گیر شیلاتی را از جمله مشکلات صیادان چابهار برشمرد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.