دکتر عبدالرضا اولیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 20 پزشک متخصص و عمومی، کارشناس بیماری های بهداشت محیط، اورژانس و پرستاری همزمان با بازگشت نخستین کاروان حجاج تمتع سیستان و بلوچستان در فرودگاه بین المللی زاهدان مستقر شدند.
به گزارش ایرنا پرواز نخستین کاروان ورودی حجاج تمتع امسال سیستان و بلوچستان 24 شهریور وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.
وی افزود: تیم بهداشتی مستقر در فرودگاه بین المللی زاهدان از 24 شهریور تا کنون تمام زائران را در زمان ورود مورد غربالگری قرار دادند.
وی ادامه داد: تا کنون موردی از بیماری واگیردار یا مشکلات تنفسی شدید به غیر از چند مورد سرماخوردگی و شبه آنفلوآنزا در میان هیچ کدام از حجاج بازگشته به استان مشاهده نشده است.
مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: این تیم تا انجام آخرین پرواز ورودی حجاج (روز سه شنبه) در فرودگاه بین المللی زاهدان مستقر است.
اولیایی افزود: علاوه بر ارائه آموزش های لازم به حجاج در زمان ورود به فرودگاه زاهدان، پکیج آموزشی بیماری های واگیردار و اسپره ضدعفونی کننده میان آنان توزیع شده است.
مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: بازگشت حجاج تمتع امسال استان تا بامداد چهارم مهر ادامه دارد.
حمیدرضا پارسا بیان کرد: در مجموع 2 هزار و 413 حاجی سیستان و بلوچستان در قالب 17 کاروان بوسیله 9 فروند هواپیما شامل یک فروند هواپیمای ایرباس قشم ایر از مبدأ فرودگاه جده و هشت فروند هواپیمای ایرباس هواپیمایی ایران ایر از مبدأ مدینه منوره وارد فرودگاه بین المللی زاهدان می شوند.
وی اظهارداشت: تمام نهادها و سازمان های شرکت کننده در عملیات بازگشت حجاج آمادگی لازم برای ارائه خدمات به این عزیزان را دارند و تدابیر لازم اندیشیده شده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.