به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تحمیل جنگ هشت ساله به دنبال سرنگونی نظام بود اما این اقدام آنان سبب تثبیت اقتدار نظام و ملت ایران شد.
وی افزود: انقلاب اسلامی تبدیل به الگوی مقاومت اسلامی در سطح منطقه و همه ملت های آزاده دنیا و برملا کننده چهره واقعی دشمن شده است.
وی ایمان به باروها و دستورات الهی، وفاق ملی و رهبری را سه مولفه مهم پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: از آنجایی که فراموشی و تحریف 2 آسیب در کمین حوادث بزرگ تاریخی نظیر دفاع مقدس است زنده نگه داشتن و حفظ ارزش های آن دوران همواره مورد توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
وی هفته دفاع مقدس را نموداری از برجسته ترین افتخارات ملت ایران ذکر کرد و افزود: از آنجایی که هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران از نظر اعتقادی و مادی بسیار ارزشمند است بنابراین اهل قلم با هنر خود زیبایی های آن دوران را به تصویر بکشند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این استان افتخار دارد که در دوران هشت سال دفاع مقدس که هیچ تهدیدی از جانب دشمن آن را تهدید نمی کرد شاهد حضور دلاور مردانی در صحنه های جنگ بود که هر یک تبدیل به سنبلی از مقاومت، ایستادگی و ایمان شدند.
سردار معروفی رویکرد برنامه های هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان را بر مبنای تکریم، تبیین و اطلاع رسانی و گفتمان و ترغیب عنوان کرد و اظهار داشت: این برنامه ها با هدف حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ولایت مداری، ایثار، شهادت، خودباوری دینی و ملی برگزار می شود.
وی افتتاح 313 طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و جهادی، ویزیت رایگان بیماران توسط بسیج جامعه پزشکی، سخنرانی فرمانده هان سپاه در مدارس، غبار روبی مزار شهدا، بیعت با فرماندهان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دوران هست سال دفاع مقدس و برپایی رقابت های مختلف فرهنگی و ورزشی را از جمله برنامه های پیش بینی شده این هفته ذکر کرد.
وی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با رویکرد عاشورایی برگزار می شود، افزود: برپایی محافل انس با قرآن کریم، همایش های تاثیر روحانیت در دوران دفاع مقدس، ائمه جمعه و برپایی رژه مشترک نیروهای مسلح در پنج شهرستان کنارک، ایرانشهر، خاش، زاهدان و زابل و اجرای صبحگاه مشترک در 14 شهرستان دیگر استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان است.
به گزارش ایرنا هفته دفاع مقدس از روز 31 شهریور ماه آغاز و تا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. irnazahedan@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.