به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش اظهار داشت: طلب و یاری جستن از خداوند، حضور در مراسم های راهپیمایی و محکوم کردن جنایتهای ظالمان، تشکیل کمپین های حمایتی و رساندن صدای مظلومیت مسلمانان به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری کمترین کار برای کاهش دردهای مردم رنج کشیده میانمار است.
وی با اشاره به پایبندی ایران در موضوع برجام و مذاکرات هسته ای افزود: جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا به تمام تعهدات خود پای بند بوده است.
وی ادامه داد: سایت های نظامی کشور متعلق به مردم ما بوده و نمایش دادن آنها به بیگانگان کاری نادرست است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حق دارد از خطوط قرمز خود صیانت کند و اجازه ندهد دشمنان از توانمندی های نظامی کشورش با خبر شود.
وی تاکید کرد: بازدید از پایگاههای نظامی از نظر عقلی و اندیشه انسانی اقدامی نامعقول و بدور از منطق است.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته گفت: حمایت های ایران از مسلمانان و مظلومان عالم سبب حفظ اقتدار امت اسلامی شده است.
مولوی محمد علی شهنوازی اظهار داشت: دفاع از حقوق مسلمانان، اتحاد و همبستگی یکپارچه دولتها و ملتهای مسلمان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی بیان کرد: ایران اسلامی حامی واقعی مسلمانان مظلوم و ملت های آزادی خواه دنیاست.
وی تصریح کرد: حفظ وحدت و همدلی در میان مسلمانان از رمزهای پیروزی کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به جنایات بوداییان در حق مسلمانان افزود: مردم مظلوم میانمار در روزهای اخیر و سالهای گذشته سختی های بسیاری دیده اند که امیدواریم با بیدار شدن نهادهای سازمان ملل، مدعیان دفاع از حقوق انسانها، بیداری و اتحاد سران کشورهای اسلامی و ملتهای شجاع و مجاهدان راه حق و عدالت بتوانند در آینده روزهای آسانی را سپری کنند.
امام جمعه اهل سنت خاش حفظ دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی را برای کشور با اهمیت خواند و گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با هدف مقابله با ظالمان و نجات مظلومان از چنگ مستکبران در جامعه اسلامی نهادینه شود.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.