علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان ناشی از پدیده مونسون همچنان تا پایان هفته در نواحی شرقی مواج و متلاطم است.
به گزارش ایرنا پدیده مونسون که هر ساله تحت تاثیر سامانه های جوی تشکیل شده در اقیانوس هند در فصل تابستان سبب مواج شدن دریا در سواحل چابهار می شود.
وی گفت: در شهرهای شمالی استان نیز در این مدت وزش باد متوسط پیش بینی می شود به طوری که سرعت وزش باد به حدود 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت می رسد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا پایان هفته در بعد از ظهر در جنوب استان رشد ابر پیش بینی می شود گفت: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 15 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 45 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.