به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان در سه عملیات متصل و با درگیری مسلحانه 25 نفر از قاچاقچیان حرفه ای دستگیر و سه نفر نیز به هلاکت رسیدند.
وی بیان کرد: همچنین 15 دستگاه خودرو از این سه باند بزرگ مواد مخدر که با یکدیگر مرتبط بودند کشف و ضبط شد.
وی خاطر نشان کرد: پلس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با اشرافیت اطلاعاتی، تمام حرکات قاچاقچیان مواد افیونی را زیر نظر دارد.
وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در 2 حوزه عمده و خرده فروشی مواد افیونی برنامه های جامعی دارد که با جدیت آنها را پیگیری می کند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه های مختلفی تا پایان سال در عرصه مبارزه با خرده فروشان توسط پلیس در سطح استان انجام می شود.
سردار قنبری اظهار داشت: بانک اطلاعاتی برای خرده فروشان در سیستان و بلوچستان تدوین شده که با همکاری دستگاه قضایی با این افراد به طور جدی مبارزه می شود.
وی افزود: عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با برنامه ریزی های دقیق عرصه را برای قاچاقچیان مواد افیونی در سیستان و بلوچستان تنگ خواهد کرد.
وی بیان کرد: بر اساس ظرفیتی که برای پذیرش معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان وجود دارد این افراد از سطح شهرستانهای استان توسط پلیس جمع آوری می شوند.
وی در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی چه برنامه ای برای مقابله با درگیری های طایفه ای در سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر دارد اظهار داشت: تمام برنامه های پلیس بر پیشگیری از وقوع انواع جرائم در سطح استان تنظیم شده است.
وی تصریح کرد: درگیری هایی که در برخی نقاط سیستان و بلوچستان اتفاق می افتد تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست و باید سایر ارگان های مرتبط در این زمینه با پلیس نهایت همکاری را داشته باشند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پلیس وظیفه خودش را در قبال تامین امنیت در استان به خوبی انجام می دهد و در این زمینه تدوین بانک اطلاعاتی از سلاح و مهماتی در اختیار برخی افراد، در حال انجام است.
سردار قنبری اظهار داشت: پلیس برای پیشگیری از جرم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
وی بیان کرد: جرائم در سیستان و بلوچستان در همسنجی با سال گذشته هفت درصد کاهش را نشان می دهد.
وی افزود: دستگاه قضایی همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی برای تامین امنیت در سیستان و بلوچستان دارد.
وی در خصوص سرباز ربوده شده مرزبانی میرجاوه اظهار داشت: این موضوع از طریق ناجا، دستگاه قضایی و دستگاه دیپلماسی در حال پیگیری است که امیدواریم نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود.
به گزارش ایرنا 12 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و 9 سرباز وظیفه اوایل اردیبهشت ماه امسال در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.
در این اقدام تروریستی سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریست ها به شهادت رسیده، 2 سرباز وظیفه زخمی شده و یک سرباز وظیفه زخمی نیز توسط اشرار و تروریستها ربوده شد.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: نیروی انتظامی هر گونه کشفیات مواد مخدر و درگیری با اشرار و گروهک های معاند را به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3213**6081خبرنگار: اکبر نوری**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.