به گزارش ایرنا حسین ثوری روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با رئیس و خبرنگاران این مرکز در زاهدان اظهار داشت: ایرنا با برخورداری از تواناترین و بهترین نیروها در سیستان و بلوچستان با تولید فرآورده های خبری فاخر و ارزشمند همواره نقش مهمی در انعکاس زیبایی ها، واقعیت های و تغییر نگاه منفی هموطنان نسبت به این استان داشته است.
وی ادامه داد: خبرنگاران به عنوان چشم بینای مردم در عین انعکاس مشکلات و مسائل مختلف می توانند توانمندی ها و قابلیت های هر منطقه را به خوبی به نمایش بگذارند که خبرگزاری ایرنا در این مسیر بسیار موفق عمل کرده است و جای قدردانی دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت ورزش در استان در چند سال اخیر توجه ویژه ای به این حوزه شده به گونه ای که در بخش های مختلف توفیقات ارزشمندی بدست آمده است.
وی افزود: امروز حوزه ورزش سیستان و بلوچستان بر خلاف گذشته فقیر و کم توان نیست بلکه فدراسیون های مختلف ورزشی باید دست نیاز به سمت این استان دراز کنند تا بتوانند از ظرفیت نیروی انسانی توانمند آن برای رسیدن به اهداف خویش بهره گیرند.
وی میزبانی برخی از رقابت های ورزشی ملی و بین المللی بانوان، مردان، نوجوانان و جوانان، برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی در سیستان و بلوچستان، استقرار کمیته استعداد یابی مشترک رشته های هدف و توجه به رشته های مدال آور را گوشه ای از توانمندیها، ظرفیت ها و اقداماتی ذکر کرد که در توسعه ورزش استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
ثوری تصریح کرد: حضور ورزشکاران سیستان و بلوچستان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی ضمن معرفی قابلیت های جوانان این خطه از کشور معرف فرهنگ مهمان نوازی مردم این دیار است که خود زمینه ساز رشد و توسعه و جذب سرمایه گذاران می شود.
وی حضور روسای 40 فدراسیون ورزشی در سه سال گذشته در این استان را نشان دهنده وجود ظرفیت های کلان ورزشی این منطقه عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ ورزش این استان روسای 40 فدارسیون به این منطقه سفر نکرده اند در حالی که با معرفی شایستگی های استان و کسب رتبه های برتر ملی و بین المللی توسط ورزشکاران این دیار قهرمان پرور در سه سال گذشته 2 وزیر ورزش و جوانان و بسیاری از مسئولان ورزشی کشور با اقبال گرم به این استان سفر کرده اند.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر در گذشته ورزشکاران سراسر کشور به سبب ذهنیت های منفی تمایلی به سفر به این استان نداشتند اما در سه سال اخیر به لطف امنیت موجود، وجود مردم مهربان و میهمان نواز و تلاشهای ورزشکاران بومی در صحنه های ملی و بین المللی و فعالیت مناسب رسانه ها در ترسیم چهره واقعی و زیبای استان بسیاری از ورزشکاران مشتاق سفر به این استان هستند.
وی افزود: برخی ورزشکاران ملی پوش و قهرمان جهانی کشور از جمله خانم سهیلا منصوریان قهرمان ووشو جهان در سفر به زاهدان صراحتا اعلام کرد که در گذشته ذهنیت بسیار منفی از این استان وجود داشت و حتی نزدیکان و دوستانم من را از سفر کردن به این استان منع می کردند اما وقتی با واقعیت ها رو به رو شدم و بدون هیچ مشکلی در بازارها به خرید و بازدید پرداختم و با مردم مهربان و خونگرم زاهدان آشنا شدم افسوس خوردم که چرا تاکنون به این استان سفر نکرده ام.
ثوری جمعیت ورزشکاران سازمان یافته سیستان و بلوچستان را افزون بر 76 هزار نفر در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین و جوانترین استان کشور شناخته می شود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.