به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: بالغ بر 20 درصد امکانات طرح تحول نظام سلامت به سیستان و بلوچستان تعلق گرفت که این امر سبب رشد چشمگیر مولفه های سلامت در این استان محروم شده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رای اعتماد مجلس به اعضای کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در طول پنج روز به 16 وزیر پیشنهادی کابینه رای اعتماد داد که این امر نشاندهنده هماهنگی و همراهی موجود در قوای مختلف کشور است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: هم اینک دولت دوازدهم رای اعتماد مردم و مجلس را اخذ کرده و باید در انجام امور بسیار دقیق و حساس عمل کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت دوازدهم باید به مسائل مختلفی از جمله بیکاری، تعطیلی نیمی از کارخانجات و کارگاه های تولیدی، مشکلات مسکن و نیز وعده هایی که از قبل داده و تا کنون محقق نشده توجه ویژه ای داشته باشد.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: همچنین دشمن شناسی، غنیمت شمردن فرصت ها، برنامه محوری، قانون مداری، پرهیز از 2 قطبی سازی کاذب، کارآمدی و مردمی کردن اقتصاد کشور باید از اولویت های دولت دوازدهم باشد.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: این دولت به منظور رسیدن به هدف چشم انداز افق هزار و 404 باید به گونه ای عمل کند که در بین کشورهای منطقه و همسایه رتبه نخست علمی و اقتصادی را کسب کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر این اساس دولت دوازدهم باید سالانه 11 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند، فضای کسب و کار را ارتقاء دهد و نیز سالانه هشت درصد رشد اقتصادی و 20 درصد افزایش صادرات غیر نفتی داشته باشد که تمام این امور تنها با مدیریت جهادی ممکن می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته دولت تصریح کرد: شهیدان رجایی و با هنر هر 2 از بطن مردم به پا خواستند و خدمات ارزنده ای برای نظام و کشور انجام دادند و اینک دولت کنونی نیز باید برای انجام امور شیوه مدیریت جهادی این بزرگواران را الگوی خود قرار دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به دستگیری و اعتراف عوامل جنایت های شهرستان سرباز که منجر به شهادت 2 تن از سربازان وظیفه این منطقه شده بود از نیروی انتظامی و سپاه پاشداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا 31 مرداد 2 نفر با سلاح سرد و گرم وارد بخشداری پیشین شهرستان سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان شدند که منجر به شهادت یک سرباز نیروی انتظامی و یک بسیجی اهل سنت شدند.
بخش پیشین از توابع شهرستان سرباز در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
7311** 3213خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.