به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی در هفتمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسئولان برای اجرای پروژه ها در سواحل و دریا مطالعه دقیقی باید داشته باشند تا نسل های بعدی متضرر نشوند.
وی بیان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه بهتر چابهار یک ضرورت است و باید برنامه ریزی لازم در این زمینه از سوی مسئولان صورت بگیرد.
وی افزود: متاسفانه بعد از گذشت سالها نتوانسته ایم امکانات و خدمات لازم در حد معمول نظیر مرکز خدمات رفاهی برای مسافران و ایستگاه شنا در سواحل چابهار ایجاد کنیم و این یک ضعف بزرگ است.
وی راه اندازی کمپ های گردشگری در سواحل چابهار و کنارک را خواستار شد و گفت: رسیدگی به زیرساخت های تفریحی و خدماتی از ضرورت های انکار ناپذیر این مناطق است.
استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این منطقه بعد از گذشت بیش از 20 سال نتوانسته است در محدوده ی خودش به مسافران خدمات اولیه نظیر ساخت مکانی برای شنا، دوش آب و مکانی برای تعویض لباس ایجاد کند.
هاشمی اظهار داشت: ساخت و توسعه آب شیرین کن برای تامین آب شهر و روستاهای کنار دریا باید در اولویت باشد و نباید مردم در کنار اقیانوس بی آب باشند.
وی بر ایجاد سه هزار هکتار گلخانه و اقدامات لازم برای تکمیل زیرساخت ها تاکید کرد و افزود: این طرح با داشتن پیوست اجتماعی و در نظر گرفتن منافع مردم محلی و اشتغال آنان باید برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: دستگاههای دست اندرکار باید هماهنگی لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند تا کسی خلاف قانون عمل نکند.
وی بیان کرد: متاسفانه توجه مسئولان به شهرستان کنارک به عنوان یک منطقه مهم ضعیف است و نباید فقط نگاهها به سمت چابهار معطوف باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان بر ساخت دیوار حفاظتی ساحلی در شهر کنارک، رفع تمامی نیازهای گردشگران، ساماندهی قایق های صیادی در بنادر کنارک و چابهار، تسریع در کلنگ زنی فرودگاه بین المللی چابهار و ایجاد فضاهای ورزشی در سواحل را مورد تاکید قرار داد.
هاشمی اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار هم اینک 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی فاز نخست آن با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن افتتاح می شود.
وی بیان کرد: اقتصاد دریا محور باید مورد توجه مسئولان باشد.
وی تصریح کرد: ساحل لیپار یکی از بهترین مناطق برای محیط زیست و گردشگری چابهار است و نباید با انجام برخی طرح ها طبیعت آن ویران شود.
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان دیروز/شنبه/ با هدف شرکت در نشست مدیران اقتصادی بندر چابهار و معرفی فرماندار جدید چابهار به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان چابهار بر اساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.