رضا اربابی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برق 25 روستای ایرانشهر به دلیل شکستگی 50 اصله تیر برق بر اثر بارندگی های شب گذشته قطع شد که برق اکثر روستاها امروز صبح وصل شده است.
وی ادامه داد: پمپ های 25 روستای ایرانشهر به دلیل قطع شدن برق از کار افتاده بود و مردم دچار مشکلات بی آبی شده بودند که با برقراری برق این مشکل برطرف شد.
وی اضافه کرد: به دنبال قطع آب شهر بمپور به دلیل شکستگی لوله اصلی به طول100 متر، بلافاصله تیم هایی از آب و فاضلاب شهری و روستایی از ایرانشهر و شهرهای همجوار به منطقه اعزام شدند و آب این شهر بوسیله تانکر تامین شده است.
وی خاطر نشان کرد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسط هلال به شهرستان ایرانشهر برای امداد رسانی ارسال شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: حدود 20 واحد آموزشی برای اسکان اضطراری خسارت دیده گان در ایرانشهر پیش بینی شده است.
اربابی اظهار داشت: شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به دنبال بارندگی ها که از روز گذشته در جنوب استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تا کنون 2 جلسه تشکیل داده و متعاقب آن نیز جلسات مدیریت بحران در شهرستان های تحت تاثیر سامانه بارشی برگزار شده است.
وی افزود: بر اثر بارندگی ها فرمانداری ها و نیروهای امدادی در مناطق تحت تاثیر بارش ها در جنوب سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل قرار دارند.
وی ادامه داد: سه مسیر مهرستان - سرباز، ایرانشهر - ابتر و ایرانشهر- خیر آباد شب گذشته به دلیل طغیان رودخانه های فصلی مسدود شده بودند که با تلاش نیروهای راهداری مسیر های مهرستان - سرباز و ایرانشهر - ابتر بازگشایی شده است.
وی اضافه کرد: مسیر ایرانشهر - خیر آباد در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان مسدود است.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: میزان بارش ها در ایرانشهر 50 میلی متر و در مهرستان هفت میلی متر گزارش شده است.
اربابی اظهار داشت: اکنون در شهرهای جنوبی استان شامل ایرانشهر، نیکشهر، مهرستان، سرباز، قصرقند و خاش بارش ها به صورت رگباری و در پاره ای از ساعات به صورت پراکنده تا شب ادامه دارد.
وی بیان کرد: میزان بارش ها در زاهدان و نصرت آباد پنج تا 20 میلیمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص ادامه رگبارهای سنگین باران، بارش تگرگ، جاری شدن رواناب و پرآب شدن مسیل ها در جنوب و مرکزاستان هشدار داد.
رضا آزاد منش اظهار داشت: از عصرامروز در نواحی جنوبی، جنوب شرق و ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستانهای خاش، ایرانشهر و نیکشهر بارش ها شدید بوده و با توجه به ماهیت طوفان های تندری سیلابی شدن رودخانه های فصلی بسیار محتمل است.
وی از ساکنان این مناطق خواست از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی افزود: طوفانی با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت عصر امروز شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان را در نوردید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این طوفان دید افقی را به کمتر از 100 متر کاهش داد.
آزادمنش اظهار داشت: این طوفان 2 دقیقه طول کشید که به دلیل کوتاه بودن زمان خسارت چندانی برجای نگذاشت.
وی افزود: برای منطقه سیستان برای امروز و فردا پدیده وزش باد را خواهیم داشت که در برخی ساعات شدید و همراه با گرد وغبار خواهد بود.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3213**6081خبرنگار: اکبر نوری**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.