احمد جمشیدزهی روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال شهرستان خاش بیان کرد: نام نویسی از متقاضیان از اول تیرماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: سهمیه ابلاغی برای خاش از قبل 50 نفر بوده که تا کنون افزون بر 300 نفر نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: معافیت مالیاتی برای کارفرمایان در راستای اجرای طرح کارورز در قانون لحاظ شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: در صورت حمایت از یک کارورز به صورت ماهیانه یک سوم از حداقل دستمزد کارورزان به عنوان کمک هزینه (مبلغ 310 هزار تومان) از سوی این اداره پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاهی با مدرک فوق دیپلم و بالاتر می توانند در سامانه یادشده نام نویسی کنند، گفت: سن افراد ثبت نام کننده در مقطع کاردانی 25سال، مقطع کارشناسی 28سال و مقاطع بالاتر 33 سال اعلام شده است.
فرماندار خاش نیز با گرامیداشت هفته مالیات و تقدیر از تلاش های مسئولان این اداره در جهت خدمت رسانی به مردم و بیان اهمیت پرداخت مالیات در جهت کمک به توسعه، عمران و آبادانی منطقه گفت: تلاش برای ایجاد شغل و مقابله با معضل بیکاری از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری، دولت و مردم محسوب می شود بنابراین مدیران باید با جدیت پای کار بیایند و علاوه بر کمک به تحقق شعار سال در مبحث ایجاد شغل موثر عمل کنند.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مباحث تولید و اشتغال به صورت ویژه توجه شده که بسته های تولید و اشتغال با مباحث مهم تامین مالی، تجارت خارجی، جذب و توسعه، اشتغال و توانمندسازی نیروی کار در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته اند.
امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی خاش هم گفت: هم اینک 60 متقاضی شیلاتی، متقاضیان اجرای طرح های پرورش گاو شیری، یک سرمایه گذار و متقاضی ایجاد واحد سردخانه و بسته بندی خرما در این شهرستان نیازمند حمایت ویژه دولت و از جمله بانکها و موسسات مالی هستند.
وی از حمایت صندوق کارآفرینی امید برای اجرای پروژه تولید جوجه یک روزه در خاش قدردانی کرد.
محمود ایرندگانی معاون کمیته امداد خاش نیز بیان کرد: در سالجاری سهمیه ایجاد اشتغال در این نهاد به سه برابر افزایش یافته و 600 طرح مختلف قابل اجرا وجود دارد که هم اینک 10طرح انرژی خورشیدی برای امضای قرارداد با اداره برق در زمینه خرید برق تولیدی مازاد توسط مددجویان این نهاد انجام شده و 40 خودرو نیز برای حمایت از مددجویان و خانواده آنان پیش بینی شده که متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده لازم را ببرند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.