کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از شدت داشتن بادهای 120 روزه تاعصر فردا در شمال این استان خبرداد و گفت: احتمال بارش تگرگ در برخی نواحی جنوبی این استان وجود خواهد داشت.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی طی روزهای پنج شنبه وجمعه  در نواحی جنوبی و ارتفاعات  مرکزی استان در بعد از ظهرها افزایش ابر، رعد و برق با رگبار باران و باد شدید لحظه‌ای رخ خواهدداد. 
 
ملاشاهی افزود: باتوجه به ماهیت توفان‌های تندری جاری شدن رواناب و پرآب شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و بارش تگرگ بسیار محتمل است.
 
به گفته وی وزش بادهای 120 روزه در شمال استان تا بعد از ظهر پنج شنبه شدید خواهد بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: جمعه و شنبه از شدت باد کاسته می شود اما  از یکشنبه 25/4/96  تا سه شنبه 27/4/96 مجدد وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شمال استان رخ خواهدداد.

ملاشاهی تصریح کرد: در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک و حرکت شن‌های روان و در محورهای مواصلاتی کاهش دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.
 
وی توصیه کرد: افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران وکودکان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری درفضای باز خودداری کنند و از اسکان و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و درزمان وقوع رعد و برق از استقرار در فضای باز  پرهیز کنند.
 
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.