رئیس شورای سازمان اتوبوسرانی شهرستان زاهدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه ریزی شده 20 دستگاه اتوبوس فرسوده دیگر زاهدان تا چند ماه آینده بازسازی و مجهز به کولر آبی شود.
مجتبی خانجانی افزود: بازسازی اتوبوس های فرسوده شامل ایجاد کتابخانه، تعمیر صندلی ها و راه اندازی کولر آبی می شود تا شهروندان بتوانند با وسیله نقلیه عمومی مناسب در سطح شهر تردد داشته باشند.
وی ادامه داد: هزینه راه اندازی سامانه سرمایشی از نوع کولر آبی بر روی نخستین اتوبوس فرسوده بازسازی شده زاهدان 30 میلیون ریال بوده است.
وی در تشریح مزایای راه اندازی کولرهای آبی در اتوبوس های درون شهری گفت: هزینه سرویس و نگهداری کولرهای آبی در اتوبوس ها بسیار کم و فقط سالانه یک میلیون ریال است که قابل قیاس با هزینه 150 میلیون ریالی سرویس کولر گازی این وسیله نقلیه نیست و با باز و بسته شدن درب آن تغییر محسوسی در هوای سرد داخل اتوبوس ایجاد نمی شود.
فرماندار زاهدان اظهار داشت: کولرهای آبی داخل اتوبوس ها تا گرمای 40 درجه هوا را خنک می کند و برق آن از موتور خودرو تامین می شود و خطری برای سرنشینان ندارد.
خانجانی افزود: آب مورد نیاز برای کولر آبی اتوبوس با مکش پمپ از مخزن زیر این وسیله نقلیه تامین می شود.
وی گفت: تجهیز اتوبوس های درون شهری به کولر آبی برای نخستین بار در کرمان اجرا شد و سیستان و بلوچستان دومین استان در اجرای این طرح به حساب می آید.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.