رحیم بخش پاک اندیش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار یادشده برای رفع افت ولتاژ در 28 روستای بخش تلنگ هزینه شده که زمینه رضایتمندی بسیاری از روستاییان این منطقه را فراهم کرده است.
وی افزود: بخش تلنگ محرومیت های زیادی در زمینه برق دارد و نیازمند اعتبارات و توجه بیشتر برای رفع کامل افت ولتاژ برق است تا مشترکان از برق استاندارد و با ولتاژ 220 ولت بهره مند شوند.
وی بیان کرد: روستاهای گواجوییگ و چراغ آباد از حوزه بخش تلنگ نیازمند برقرسانی هستند تا مردم از نعمت روشنایی برق بهره مند شوند.
وی ادامه داد: مهمترین نیاز مردم بخش تلنگ راه اندازی پست 63 به 20 کیلوولت است تا قطعی های مکرر برق و افت ولتاژ بصورت اصولی مرتفع شود.
بخشدار تلنگ با بیان اینکه در مرکز این بخش واحد «اتفاقات برق» مستقر نیست و مردم برای پیگیری کمترین مشکل باید به قسمت برق بخش پلان چابهار مراجعه کنند.
پاک اندیش به برخی مشکلات حوزه بخش تلنگ در زمینه بحران بی آبی، کمبود امکانات و فضاهای آموزشی، بهداشت ودرمان و راه اشاره کرد و افزود: هم اینک بیش از 70 درصد جمعیت این بخش با کمبود شدید آب رو به رو هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 12 تا 13 هزار نفر در 51 روستا به وسیله پنج دستگاه تانکر (روزانه برای هر نفر 15 لیتر) آبرسانی سیار انجام می شود، خاطرنشان کرد: ناوگان آبرسانی سیار بابت خرید آب، اجاره تانکرهای بخش خصوصی و سوخت بیش از پنج میلیارد ریال بدهکار است.
وی تصریح کرد: هیچ یک از نمایندگی ادارات در بخش تلنگ استقرار ندارند و مردم مجبورند برای انجام کمترین کار اداری مسافت بیش از 300 کیلومتری را طی کنند تا به مرکز شهرستان قصرقند برسند.
وی بر حذف مدارس کانکس(کلاس پیش ساخته آهنی)، کلاس های درس فرسوده و تخریبی تاکید کرد و افزود: عملیات ساخت 15 کلاس درس جدید، ساخت مجتمع آموزشی دخترانه و مدرسه شبانه روزی پسرانه نیز آغاز شده است.
بخش تلنگ از توابع شهرستان قصرقند با 18 هزار و 368 نفر جمعیت در قالب 5 هزار و 128 خانوار در 745 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.