غلامرضا اربابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 987 سبد غذایی در این مدت میان ساکنان روستاهای طوفان زده شمال سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
وی افزود: تمام دستگاههای امدادی و اجرایی سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل برای مقابله با بحران گرد و خاک و طوفان هستند.
وی ادامه داد: 21 نقطه ماسه گیر در شمال استان شناسایی و ماشین آلات راهداری برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در مواقع طوفان گرد و خاک در این نقاط مستقر شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ادارات آب، برق، راه، مخابرات، اورژانس و محیط زیست از جمله دستگاههایی هستند که برای حل مشکلات ناشی از بادهای 120 روزه منطقه سیستان که به زاهدان و مناطق مرکزی استان هم کشیده شده است برنامه ریزی لازم را انجام داده اند.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد آغاز می شود و با شدت های متفاوت تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان به 500 متر رسید.
علی ملاشاهی اظهار داشت: با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی در این مدت شعاع دید افقی در میرجاوه به 700 متر، زهک هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسید.
وی افزود: پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشبنه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
وی گفت: از روز گذشته تاکنون حداکثر سرعت باد در زابل به 80 کیلومتر بر ساعت و در زاهدان به 70 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فعلا سرعت وزش باد در زاهدان کم است اما تا ساعاتی دیگر بر شدت آن افزوده می شود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.