به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه زاهدان در تشریح مساله حقوق بشر که امروزه دستاویز کشورهای نقض کننده حقوق انسان های بیگناه شده است گفت: جیمی کارتر برای نخستین بار مساله حقوق بشر را با هدف رای آوردن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح کرد و بعد از آن این موضوع به حربه ای برای سران این کشور در مقابله با ملت های مخالف تبدیل شد.
وی افزود: امروز این مدعیان دروغین حقوق بشر می گویند ایران اسلامی نقض کننده حقوق بشر است در صورتی که ملت ایران با انقلاب خود چالش عظیم استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان را برای جهانیان ایجاد کردند.
خطیب جمعه زاهدان گفت: روحیه استکبار ستیزی یادگار امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است.
حجت الاسلام راهداری اظهار داشت: دولتمردان و نمایندگان مجلس باید پاسخ دندان شکنی به اتهام نقض حقوق بشر آمریکا علیه ایران بدهند بر این اساس 12 تیرماه به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی تعیین شده است.
وی گفت: سوء قصد به جان آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در ششم تیر سال 60، حادثه هفتم تیر و شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی به همراه 72 تن از اعضاء حزب جمهوری اسلامی، حمایت از منافقان که 18 هزار نفر را در ایران ترور کردند، بمباران شیمیایی سردشت و شلیک موشک از ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی تنها نمونه ای از وقایع ثبت شده در قالب حقوق بشر آمریکایی از ششم تا 12 تیرماه است.
وی با اشاره به آزادسازی مهران در تاریخ 10 تیر سال 65 بیان کرد: شهر مرزی مهران 27 اردیبهشت سال 65 به دست نیروهای بعثی افتاد که 10 تیر همان سال با تلاش و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام که شماری از این رزمندگان از سیستان و بلوچستان بودند این شهر آغاز شد.
وی با محکومیت تخریب قبور مطهر امامان معصوم، همسران، دختران و سایر وابستگان پیامبر مکرم اسلام (ص) در سال 1344 هجری قمری توسط وهابیان گفت: انجام جنایات مشابه وهابیان عربستان توسط داعش در کشورهای اسلامی، نشان از این دارد که داعش چهره دیگری از وهابیت است.
امام جمعه موقت زاهدان همچنان مومنان را به تقوا الهی توصیه کرد و از مردم خواست ماه رمضان را فراموش نکنند به طوری که حال و هوای این ماه مبارک در طول سال در زندگی مردم جاری باشد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** خبرنگار و انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.