رسول خادم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری رقابت های بین المللی رشته های مختلف ورزشی در هر منطقه می تواند به توسعه زیرساخت ها کمک کند.
وی افزود: کشتی یکی از رشته های ملی و پرافتخار در ایران اسلامی است که باید در نقاط مختلف کشور توجه ویژه برای استعداد یابی و پرورش ورزشکار در رده های مختلف سنی این رشته شود.
وی گفت: دستگاههای مختلف اجرایی و بخش خصوصی می توانند حمایت های لازم را برای توسعه ورزش انجام دهند و ورزشکاران را برای ادامه کار دلگرم تر کنند.
وی از حمایت های سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برای میزبانی رقابت های بین المللی کشتی قدردانی کرد و افزود: ورزش می تواند ظرفیت های ورزشی، اقتصادی و گردشگری سیستان و بلوچستان و چابهار را به مردم کشور و دنیا معرفی کند.
رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: ورزش یکی از بخش های مهم برای اشتغالزایی است و باید از سیاست حمایت ورزشی منطقه آزاد چابهار حمایت شود.
خادم بیان کرد: چندین مدت است که برنامه ریزی شده تا یک رویداد مهم در استان سیستان وبلوچستان برگزار شود و پس از برگزاری رقابت های بین المللی کشتی در چابهار شاهد تورنمنت های دیگری از جمله جام باشگاههای جهان در رشته کشتی در این منطقه باشیم.
وی تصریح کرد: ورزش می تواند به جذب توریست کمک کند و سبب توسعه و رشد زیرساخت های مناطق مختلف از جمله چابهار شود.
به گزارش ایرنا سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) روز چهارشنبه با حضور اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با شرکت 18 تیم از 15 کشور در سالن ورزشی وَرنا منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
دیدار فینال رقابت های کشتی آزاد 2 تیم منطقه آزاد چابهار و روسیه با نتیجه 5 بر 5 به پایان رسید اما با توجه به امتیاز مثبت بیشتر (24 به 19)، تیم روسیه به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کرد.
همچنین در دیدار رده بندی تیم آذربایجان با نتیجه 6 بر 4 تیم ایران c را شکست داد و مقام سومی را از آن خود کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.