مجتبی خانجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این 2 پروژه عظیم شهر زاهدان نقش مهمی در روان شدن ترافیک شهری دارد.
وی افزود: تبدیل تقاطع های همسطح زیباشهر و مهرشهر به غیر همسطح از جمله پروژه هایی است که با پیگیری فرمانداری با هدف کاهش هزینه های زیست محیطی، آلودگی هوا و بار ترافیکی با تلاش راه آهن جنوب شرق کشور و همیاری شهرداری زاهدان بزودی به مرحله اجرا گذاشته می شود.
وی گفت: در سراسر جهان زمانی که یک تقاطع همسطح به ظرفیت اشباع خود می رسد محققان در پی راهکارهایی به منظور بهبود وضعیت تقاطع موجود بر می آیند که یکی از راهکارها برای ارتقای سطح کیفی تقاطع های همسطح، تبدیل آنها به تقاطع غیرهمسطح است.
وی اظهار داشت: تقاطع ‌های غیر همسطح از بار ترافیکی معابر کاسته و به سرعت بیش تر عبور و مرور خودروها، کاهش تلفات انرژی و زمان و نیز پایین آمدن آمار تصادف ‌ها کمک شایانی می‌ کند.
فرماندار زاهدان بیان کرد: نقشه تبدیل تقاطع های همسطح زیباشهر و مهرشهر به غیرهمسطح به صورت یک پل 2 طبقه ترسیم شده که مسیر بالای آن برای حرکت قطار و مسیر پایین نیز برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است.
خانجانی تصریح کرد: موقعیت تقاطع همسطح زیباشهر به غیرهمسطح از انتهای زیباشهر به میدان خاتم (ص) است که شامل پل روگذر برای عبور قطار و زیرگذر با 2 مسیر رفت و برگشت هرکدام با دهانه ای به عرض 15 متر و سه لاین برای تردد خودروها می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش حجم ترافیک و بالابردن ضریب ایمنی قطار عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح بیش از 13 میلیارد ریال (یک میلیارد و 300 میلیون تومان) است.
وی گفت: موقعیت تقاطع همسطح مهرشهر به غیرهمسطح از حدفاصل مسیر مهرشهر به شهرک صنعتی را شامل می شود که پل روگذر این تقاطع نیز برای قطار و زیرگذر آن با 2 مسیر رفت و برگشت هر کدام با دهانه ای به عرض 12 متر و سه لاین برای تردد خودروها ترسیم شده است.
فرماندار زاهدان هدف از اجرای این پروژه را سیل روان حرکت خودروها و حذف گذرگاه های همسطح شهرک صنعتی و گمرک ذکر کرد و افزود: اعتباری که برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بیش از 12 میلیارد ریال (یک میلیارد و 200 میلون تومان) است.
وی تصریح کرد: مقرر شده اجرای این پروژه ها از مرداد ماه آغاز شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.