به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد تنظیم بازار خاش اظهار داشت: تولید مرغ در مرغداری های این شهرستان به پایان رسیده اما به تدریج از هفته آینده کار توزیع و عرضه مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان انجام می شود.
وی افزود: در راستای تامین نیازهای مردم کار حمل و بارگیری 2 کامیون مرغ زنده برای عرضه به خاش شروع شده و از فردا این مقدار مرغ در بازار توزیع خواهند شد.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی مسئولان در مجموعه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته که امیدواریم خدمات این دوستان بتواند آرامش را به جامعه بازگرداند.
وی بیان کرد: در مجموعه کشتارگاه صنعتی طیور شرایطی مطلوب برای تامین نیازهای گوشتی شهرستان مهیا شده است.
فرماندار خاش گفت: شایسته نیست مردم ما در ایام و لحظات نورانی ماه مبارک رمضان مشکلات و کمبودهایی را در زمینه عرضه کالاهای اساسی احساس کنند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش نیز در این نشست اظهار داشت: از هفته قبل هماهنگی های لازم با اتحادیه های صنفی مرغ و ماهی فروشان، شیرینی پزی ها، قصابی ها و خواروبار فروشان و میوه فروشی ها انجام شده است.
نور احمد هاشم زهی افزود: همکاران ما در واحد های نظارتی و بازرسی در تلاش هستند تا بازار را سامان ببخشند.
وی بیان کرد: در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت عرضه میوه، مرغ و ماهی بوده ایم که این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه گوشت مرغ در خاش پنج تن برآورد شده است خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته و امروز مرغ فروشی ها در این شهرستان مرغ را کیلویی 63 هزار ریال از بیرجند خریداری و کیلویی 70 هزار ریال به مردم عرضه می کنند.
وی ادامه داد: هم اینک در 17 واحد صنفی خاش زولبیا و بامیه درجه یک با قیمت 103 هزار ریال بفروش می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی و دبیر ستاد تنظیم بازار خاش هم از اجرای طرح ضیافت رمضان و عرضه 60 تن برنج سفید کیلویی 27 هزار ریال، 40 تن مرغ منجمد کیلویی 57 هزار ریال و حدود 100تن شکر را از برنامه های مهم دولت در خاش عنوان کرد.
امان الله طوقی اظهار داشت: تعاون روستایی خاش کار توزیع چهار تن برنج سهمیه ای،20 تن مرغ و یک تن شکر را از روزهای آینده شروع می کند.
وی ادامه داد: قیمت گوشت گوسفندی، بز و شتر در خاش کیلویی 300 هزار ریال و مرغ کشتار روز با نرخ مصوب کشوری کیلویی77 هزار و 700 ریال بوده که در برخی نقاط کیلویی 86 هزار ریال نیز فروخته شده است.
وی بالا رفتن قیمت خوراک دام و نیز بالا بودن هزینه های خریداری، حمل و بارگیری مرغ از مقصد شهرهای خارج از استان را از عوامل مهم در افزایش قیمت مرغ در خاش عنوان کرد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.