مسعود دریس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص توجه به ترویج فرهنگ نماز و ایجاد نمازخانه ها در سطح کشور ارتقا یافته اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب موردنظر فاصله داریم که نیاز به تلاش بیشتر است.
وی افزود: قبلا در ادارات از لحاظ سخت افزاری جای مناسبی برای نمازخانه وجود نداشت اما اکنون شاهد ایجاد و تجهیز فضای مناسب برای انجام فریضه نماز هستیم.
مسئول امور استان های ستاد اقامه نماز گفت: اجرای برنامه های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ نماز در ادارات، برگزاری رقابت های کتابخوانی با موضوع نماز ویژه کارکنان و خانواده های آنان و اردوهای فرهنگی از جمله فعالیت های نرم افزاری این ستاد است.
دریس تاکید کرد: وضعیت نمازخانه های بین راهی در سطح کشور با تلاش ستاد اقامه نماز و همکاری سایر ارگان ها در مقایسه با قبل جهش قابل توجهی داشته و امروز دیگر نیاز نیست در جاده ها مسافت های طولانی برای یافتن نمازخانه طی شود.
وی گفت: هدف و فلسفه وجودی ستاد اقامه نماز تبلیغ و ترویج فرهنگ نورانی نماز در جامعه است و این ستاد اجرای برنامه های متعدد و متنوع آموزشی در این مسیر را برای اقشار مختلف مردم هدف گذاری کرده است.
وی افزود: بخش زیادی از فعالیت های ستاد اقامه نماز مربوط به حوزه اجرای برنامه های آموزشی با هدف توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ نماز معطوف شده به عنوان نمونه طرح سلامت معنوی در بیمارستان های سطح کشور ویژه کادر درمانی برای آشنایی آنان با احکام بیماران در زمینه انجام این فریضه به طور مستمر در حال انجام است.
مسئول روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز ادامه داد: طرح نیک نیز ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک در سطح کشور با هدف اجرای برنامه هایی با محتوای مناسب در زمینه ترویج فرهنگ نماز با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز در حال انجام است.
دریس افزود: با توجه به تاکید آیت الله قرائتی به دیدار چهره به چهره، تمام دوره های آموزشی ستاد اقامه نماز به غیر از دوره مجازی ویژه کارکنان دولت به صورت حضوری انجام می شود.
وی اظهار داشت: اخیرا تفاهم نامه ای میان ستاد اقامه نماز و دانشگاه فرهنگیان برای آموزش توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز ویژه دانشجو معلمان ترم آخر که مهرماه در مدارس جذب می شوند امضا شده است.
وی افزود: این دوره آموزشی 16 ساعته با موضوع نمازشناسی و شیوه های دعوت به نماز دانش آموزان علاقه مند به این فریضه دینی به صورت طرحی ملی در تمام استان های کشور در حال اجراست.
وی گفت: سیستان و بلوچستان جزو استان های آخر کشور برای اجرای این طرح است.
وی اظهار داشت: علاقه مندان به برنامه های ستاد اقامه نماز می توانند علاوه بر مراجعه به سایت namaz.ir در کانال رسمی نماز به آدرس @namaz_ir ، کانال نیک ویژه کودکان و نوجوانان به آدرس @namaz_nik و کانال صدف ویژه بانوان به آدرس @namaz_sadaf عضو شوند.
به گزارش ایرنا کارگاه آموزشی 2 روزه توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز ویژه دانشجو معلمان بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان از روز چهارشنبه در زاهدان آغاز شده است.
مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 160 نفر از دانشجویان ترم آخر دانشگاه پردیس فرهنگیان خواهر و 50 دانشجوی ترم آخر دانشگاه پیامبر اعظم(ص) فرهنگیان ویژه برادران زاهدان در این دوره آموزشی شرکت دارند.
محمد سنجرانی افزود: سه مدرس به نام های مسعود دریس مسئول روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام علی آرزومندی مدرس حوزه علمیه و مرکز تخصصی نماز قم و حجت الاسلام محمد شیخ فروتن مدرس مرکز تخصصی نماز قم با سفر به زاهدان به مدت 2 روز در این دوره آموزشی مشغول تدریس هستند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.