به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در دیدار با اعضای حزب اتحاد ملت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احزاب تغییر رفتار ایلی و طایفه ای را به رفتار جمعی در کار خود ببینند و نباید رقابت ها تنها در قالب طایفه و ایل خلاصه شود بلکه تلفیقی بین رقابت حزبی و طایفه ای را در دستور کار خود قرار دهند که این به عنوان یک ضرورت، آسیبهای اجتماعی را نیز به حداقل می رساند.
وی افزود: تن دادن به پذیرش نقش احزاب در جامعه یک ضرورت است بنابراین تقویت و تعامل با احزاب فرصت مناسبی برای آینده خواهد بود که با رفتار قشنگ حزبی آن را به یک باور در سطح ملی تبدیل کرد.
استاندار ادامه داد: احزاب باید آستانه تحمل شان را بالا ببرند در غیر اینصورت ریزش در آنها شکل می گیرد.
وی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای بدست آوردن یاران و همفکران جدید است و باید از این سرمایه رونمایی و آن را صیانت کرد.
هاشمی گفت: برای کار حزبی کردن باید بپذیرید که آراء، متکثر و خواسته ها نیز متنوع است لذا دلِ بزرگ و وسعت دید می خواهد.
وی خاطر نشان کرد: برکت این حضور برای احزاب این است که باورشان نسبت به نقش خویش بیشتر می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان رویداد بزرگ سیاسی انتخابات را حاصل خواستن و اختیار دانست و گفت: این کثرت حضور مردم در پای صندوق های رای دژ محکمی برای بودن بر مواضع ملی ایجاد می کند که بر گرفته از خواست و اراده ملت است.
وی افزود: حکومت مشروعیت خود را از رای ملت می گیرد لذا باید این حضور را فرصت بدانیم.
هاشمی بیان کرد: محصول این انتخاب خیزش پایتخت را رقم می زند و الگو برای کشور می شود، این حضور ثروت ساز ، محصول توسعه دید است که نسبت به حق و اختیار و آنچه که در دایره تعیین سرنوشت حق انسان جای می گیرد و همگان باید این حق را محترم بشماریم.
وی ادامه داد: وقتی برپایه قانون که تضمین کننده حقوق است رفتار کنیم، شوری را ایجاد می کند که همگان را به حیرت وا می دارد.
استاندار اظهار داشت: فکر بلند، مطالبه گری را برجسته می کند نه صدای بلند خالی از فکر، بعضی ها صدای بلند دارند اما پشتوانه فکری قوی ندارند.
وی گفت: برابری رای 73.02 درصدی استان مرزنشین سیستان و بلوچستان با میزان رای پایتخت به دکتر روحانی نشان می دهد که فکرها، خواسته ها و انتخاب بهترین برنامه به سوی عمومیت یافتن می رود.
وی اضافه کرد: کسانی که با تکیه بر قدرت به دنبال صیانت از حضور خود هستند در واقع به دنبال ذوب شدن در مسیر آگاهی هستند.
هاشمی ادامه داد: نقش آفرینان برخوردار از موقعیت ممتاز اجتماعی در بین مردم بهترین جریان سازان هستند که میل ، اختیار و اراده خویش را به پای صندوق رای سرازیر کردند و یک مرتبه کثرت حضور چنین سرنوشتی را برای کشور رقم می زند.
وی اظهارداشت: پیروی و تمکین از قاعده بازی یک دستاورد است چون رقبا و برندگان حرمت دارند و خرده رفتار تند از روی عادت است البته تن دادن به اصلاح رفتارهای خسارت زا یک ضرورت است و اگر خود را به حق و اعمال اراده مردم سوق ندهیم آنان ما را به تنبه و اصلاح برای ماندن سوق می دهند.
وی تصریح کرد: گردش اطلاعات، فضای باز رقابت و عدم انسداد شبکه های اجتماعی مجازی نشان داد که حکومت این ظرفیت را در خود ایجاد کرده است و تحمل خود را باید بالا ببرند.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی، دوره برداشت محصول است زیرا برای آن بذر افشانی کرده ایم.
وی بیان کرد: یک بخش از برد از همراهی اقلیت حاصل شد و اگر جامعه روستایی را اقلیت نسبت به جامعه شهری بدانیم نباید جایگاه و مطالبات آنان در نگاه مان کمرنگ جلوه کند.
هاشمی گفت: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات 16 الی 17 درصد بیشتر از متوسط کشوری است که این مساله عزم و اراده راسخ در مدیران برای پاسخگویی به مطالبات مردم شکل می دهد.
3042 **6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.