علی اوسط هاشمی در حاشیه آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری وشوراها درسیستان وبلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات مشارکت را نهادینه می کند و زمینه ساز اعمال اراده مردمی به روش برابر در برخورداری از حق است.
وی ادامه داد: وقتی خروجی آرای مردم را داریم به دلیل برخورداری از پشتوانه مردمی عین حق است و این حق می تواند زمینه ساز اقتدار و پیشرفت شود و تغییر رویکردها را رقم بزند.
وی افزود: با توجه به اینکه اداره کشور بر پایه اختیار مردم نهادینه شده نتیجه هر چه شد مورد توجه و احترام همگان است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: زمانی که مشارکت حداکثری را در انتخابات داشته باشیم جهان این اقتدار را تکریم خواهد کرد و نمی تواند نقش مردم را تضعیف و مخالفتی در برابر این اراده دسته جمعی مردم داشته باشد.
هاشمی افزود: همچنین زمانی که 70 تا 80 درصد مردم اشتیاق به مشارکت در خود را با میل و رغبت به نمایش می گذارند هیچ قدرتی قوی تر از این قدرت نمی تواند خودنمایی کند.
وی اضافه کرد: مشارکت حداکثری ضمن برد ملی که سبب قدرت دادن به دولت، مشروعیت دادن به نظام و اعتباردادن به حکومت می شود زمینه سازپذیرش هر چه بهتر مطالبات و منویات مردمی خواهد بود.
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که اشاره کردند که یک نفرباید در این انتخابات رای بیاورد ولی پیروز واقعی آن احساس رفتار برگرفته از آگاهی مردمان است که با شور، شعور و شعف در پای شعب اخذ رای خودنمایی می کند می توان گفت که پیروز واقعی مردمی هستند که انقلاب، کشور و آینده از آن آنان و فرزندانشان است.
وی افزود: امروز هر پدر و مادری که با همراهی اعضای خانواده پای به شعب اخذ رای بگذارد به نوعی به آینده فرزندان خود نیز دل محکم کرده چرا که می داند که تاثیراین حضور تاثیر کوتاه مدت نیست بلکه می تواند پایه گذار یک رفتار بسیار ارزشمند حکومتی باشد که همگان را به آینده دلخوش و امیدوار نگه دارد.
وی افزود: با این نگاه وقتی که می اندیشیم این یک حرکت ارزشمند، جریان ساز و زمینه ساز پیشرفت و توسعه خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به عوامل اجرایی انتخابات استان در 29 اردیبهشت ماه گفت: در مجموع 58 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی، پشتیبانی امروز دراستان عهده دار برگزاری هر چه بهتر انتخابات هستند.
وی افزود: همه این عوامل که در انتخابات نقش ایفا می کنند همه از جنس مردم هستند زیرا صاحب رای مردم هستند و ما تنها پشتیبان هستیم.
وی انتخابات را یک موهبت الهی دانست و گفت: در اصل 56 قانون اساسی به زیبایی این نقطه را می بینید که حاکمیت از آن خداست اما خداوند این حق را به انسان ارزانی داشته که او بر اراده و سرنوشت خویش حاکم باشد و هیچ کس نمی تواند این حق را از وی بگیرد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت رای اولی ها در انتخابات گفت: انتخابات با توجه به اشتیاق و میل برای پای نهادن در عرصه تعیین سرنوشت جزو زیباترین خاطرات و قشنگ ترین رفتار بودن بر موضع اجتماعی رای اولی ها می تواند باشد.
وی افزود: این حضور به دلیل آن شور و نشاط می تواند نشاط آور و انگیزه دهنده برای دیگران نیز باشد.
به گزارش ایرنا به گفته معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری به منظور جمع آوری آؤای مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 2 هزار و 221 شعبه اخذ رای شهری و روستایی استان مستقر شده است.
محمد سرایانی افزود: یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.
وی بیان کرد: در مجموع 201 نفر منتخب شوراها در 37 شهر و حدود 10 هزار و 300 نفر منتخب در بیش از سه هزار و 200 روستای سیستان و بلوچستان به عنوان اعضای پنجمین دوره شوراها انتخاب می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316** 3213 **6081 خبرنگاران: عصمت جهانی و اکبرنوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.