به گزارش ایرنا مجید ارجونی روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی حمل و نقل شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: باید با همکاری سازمان های دست اندرکار برای تثبیت شن های روان در این محدوده با روش های مطمئن اقدام شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی سال 96 سهمیه راه آهن جنوب شرق کشور در تناژ بارگیری 427 هزار و 693 تن، در تناژ تخلیه 160 هزار و 669 تن و در تن کیلومتر مبدا - مقصد 767 میلیون و 269 هزار و 287 تن کیلومتر و در تن کیلومتر مرزی 170 میلیون و 744 هزار و 377 تن کیلومتر است.
وی گفت: سال گذشته 400 هزار تن گندم مورد نیاز سیستان و بلوچستان از طریق راه آهن حمل شده که نتیجه آن کاهش تردد 20 هزار کامیون در جاده ها بوده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور افزود: همچنین سالانه 48 هزار تن گاز سهمیه استان از طریق راه آهن جابجا می شود.
وی اظهار داشت: در 2 سال گذشته 570 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و سرمایه ای به راه آهن جنوب شرق اختصاص پیدا کرده که این میزان اعتبار تا کنون سابقه نداشته است.
** سه هزار و 250 میلیارد ریال برای ساخت راه آهن چابهار - زاهدان از مسیر چابهار هزینه شده است
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون سه هزار و 250 میلیارد ریال (325 میلیارد تومان) برای ساخت راه آهن چابهار - زاهدان از مسیر چابهار به سمت ایرانشهر هزینه شده و 2 هزار و 500 میلیارد ریال (250 میلیارد تومان) دیگر نیز مطالبات پیمانکاران است.
مسعود مالکی افزود: راه آهن چابهار - زاهدان به طول 620 کیلومتر با 78 ایستگاه و چهار دستگاه تونل در 2 فاز در حال انجام است که فاز نخست آن از چابهار به سمت ایرانشهر تا کنون 49 درصد پیشرفت داشته است.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای توسعه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان انجام داده است.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست مسجد حضرت رسول اکرم(ص) راه آهن جنوب شرق مستقر در زاهدان افتتاح و کلنگ عملیات محوطه سازی ایستگاه راه آهن زاهدان به زمین زده شد.
راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042 ** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.