به گزارش ایرنا رضا نجفی در حاشیه بازدید از عملیات برداشت گندم در ایرانشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی 96- 95، 66 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است که پیش بینی می شود از این سطح بیش از 180هزار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری دولت هر کیلوگرم گندم را 13هزار ریال به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم موجب تشویق کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت و بالا بردن کیفیت این محصول استراتژیک شده است.
نجفی گفت: پارسال دولت 75هزار تن گندم مازاد بر مصرف را از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری کرده است به طوری که بالغ بر 950 میلیارد ریال در قبال گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیش بینی کرد در سال جاری بیش از یکصد هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از سوی دولت خریداری شود.
وی اظهار داشت: پارسال بیش از سه هزار تن گندم اصلاح شده برای کشت بین کشاورزان توزیع شده است.
وی معروفترین ارقام گندم کشت شده در سیستان و بلوچستان را هامون، هیرمند، چمران و7811 s اعلام کرد و گفت: بیش از 33هزار نفر در کار کاشت داشت و برداشت محصول گندم در استان مشغول فعالیت هستند.
7314**8006 **6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.