به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و خادمان نماز سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: مجموعه های فرهنگی مانند ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان باید فعالان فرهنگی در حوزه دین را شناسایی و برای بکارگیری در بخش های مورد نیاز جامعه معرفی کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: می توان از فعالان موفق فرهنگی در حوزه دینی از جمله نماز به عنوان مکبر، موذن و قاری در نمازهای جمعه و جماعات تشیع و تسنن در استان بهره گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشوایان دینی تعابیر بسیار زیادی در رابطه با نماز و جایگاه آن بیان کردند اما اگر بنا باشد موضوعات عالم را شناسایی کنیم بهترین آن نماز است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: ظرفیت نماز به قدری بالاست که به عنوان نمونه تیری را از پای امام علی(ع) در زمان اقامه نماز بیرون کشیدند اما به دلیل خلوص نیت و برقراری ارتباط نزدیک با خالق خود متوجه آن نشد، افراد باید در مرحله نخست ظرفیت خودشان را بشناسند و در مرحله بعد برای افزایش این ظرفیت و رسیدن به خلوص در نماز تلاش کنند.
آیت الله سلیمانی افزود: انسان ها اگر اهل تقوا، مهار نفس و کنترل باطن و تسلط بر خویش باشند به مانند امام امت و رهبر معظم انقلاب رفتار می کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انسان مومن باید در هنگام نماز احساس کند که مخاطب دارد و بی تکلیف رها نشده است و با جدایی از فضای اطراف خالصانه با خدای خود به راز و نیاز بپردازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: توجه این مجموعه صرفا معطوف به حوزه فرهنگ نیست بلکه با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ائمه جمعه و جماعات سراسر استان و دیگر نهادهای دینی برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه تلاش می کند.
حسین مسگرانی افزود: برگزاری شب شعر، نمایشگاه عکاسی، ساخت فیلم کوتاه، نمایش های خیابانی و سلسله نشست های گفتمان دینی با موضوع نماز از شاخص ترین اقدامات انجام شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی است.
به گزارش ایرنا از 24 نفر از فعالان فرهنگی در حوزه نماز و خادمان نماز سیستان و بلوچستان در این مراسم تقدیر شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.