مرتضی فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ایستگاه های هواشناسی در زابل، هیرمند، هامون، زهک، میرجاوه، ایرانشهر، دلگان، راسک، نیکشهر، قصرقند، فنوج، کنارک و زرآباد مستقر هستند.
وی ادامه داد: در مجموع 21 ایستگاه هواشناسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بقیه آنها در زاهدان، نصرت آباد، خاش، سراوان، سوران، مهرستان، چابهار و بزمان فعالیت می کنند.
وی گفت: سال گذشته از ابتدای سال تا 26 فروردین دمای بالای 40 درجه در سیستان و بلوچستان نداشتیم اما در فروردین امسال تا به امروز بارها دمای بیش از 40 درجه در نقاط مختلف استان گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این شرایط جوی نشان از داشتن فروردین و اردیبهشتی گرمتر از سال گذشته برای مردم استان است.
فرجی اظهار داشت: گرمای هوا تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.
وی گفت: آسمان نیمه شمالی سیستان و بلوچستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه قسمتی ابری است و از روز سه شنبه انتظار داریم مجددا شاهد رشد ابر در سطح استان باشیم.
وی افزود: فردا /دوشنبه/ در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان شدت وزش باد افزایش پیدا می کند به طوری که احتمال جریان یافتن گرد و خاک نیز در این مناطق وجود دارد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نواحی شرقی دریای عمان در 2 روز آینده مواج پیش بینی می شود.
وی گفت: در شبانه روز گذشته زاهدان با حداقل 16 درجه و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 45 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بودند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار دارای 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**3213**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.