رضا نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بزودی با اجرایی شدن دستورالعمل خرید گندم، وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان سیستان و بلوچستان واریز می شود.
وی افزود: قیمت مصوب خرید گندم در کشور امسال هر کیلو 13 هزار ریال تعیین شده است.
وی گفت: در سال زراعی 95 - 96 در مجموع 66 هزار و 184 هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم از نوع هامون، کراس بورانی، سیستان و s7811 رفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نخستین برداشت گندم کشور در سال زراعی جاری از نیمه دوم اسفند سال 95 از مزارع جنوب استان آغاز شده و تا پایان خرداد ماه امسال ادامه دارد.
نجفی ادامه داد: تاکنون کار برداشت گندم در هزار هکتار از زمین های کشاورزی جنوب استان به اتمام رسیده و حدود 2 هزار و 500 تن گندم برداشت شده است.
وی گفت: 50 درصد مزارع گندم در شمال سیستان و بلوچستان و بقیه در جنوب استان قرار دارد.
وی پیش بینی کرد تا پایان خرداد امسال 170 هزار تن گندم از مجموع مزارع سیستان و بلوچستان برداشت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته بیش از سه هزار و 500 تن بذر گندم اصلاح شده و 21 هزار تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان استان تحویل شده است.
به گزارش ایرنا هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
3042**3213**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی**انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.