علی خانقاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار ترددهای این دوره در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 2میلیون و 757 هزارو 57 تردد هشت درصد رشد داشته است.
وی افزود: خوشبختانه در طرح نوروزی امسال با تمهیدات پیش بینی شده و نصب دوربین های کنترل سرعت، سرعت متوسط در جاده های سیستان و بلوچستان سه کیلومتر بر ساعت کاهش داشته است.
وی گفت: پارسال میانگین سرعت در جاده های استان 82 کیلومتر بود که امسال به 79 کیلومتر رسیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: وجود 25 مجتمع بین راهی و 12 راهدارخانه در کاهش تصادفات و رفع خستگی رانندگان موثر بوده است.
خانقائی اظهار داشت: بیشترین سرعت غیر مجاز این مدت به شهرستان سراوان و بیشترین ترددهای صورت گرفته در استان به شهرستان زاهدان سه راهی دشتک اختصاص دارد.
استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.
این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن با انواع کالاهای داخلی و خارجی، سواحل زیبا، باغ های و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموریان و غیره از جذابیت های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7316** 3213**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.