سرهنگ کشواد بهروزی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار کلی تردد ها در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تعطیلات نوروز سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار تردد درمحورهای ارتباطی استان ثبت شده بود.
وی افزود: در نوروز امسال حدود 10 میلیون نفر تردد در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت میلیون نفر رشد قابل توجه ای را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: در این مدت در سایه حضور پر رنگ گشت های پلیس راه و همراهی مردم با کاهش 38 درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سیستان و بلوچستان روبه رو بودیم.
فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در طرح نوروزی امسال با تمهیدات پیش بینی شده و نصب دوربین های کنترل سرعت، سرعت متوسط درجاده های استان 2 کیلومتر بر ساعت کاهش داشته است.
وی گفت: پارسال میانگین سرعت در جاده های استان 82 کیلومتر بود که امسال به 80 کیلومتر رسیده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر) است.
استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع گستره پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.
این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن با انواع کالاهای داخلی و خارجی، سواحل زیبا، باغ های و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموریان و غیره از جذابیت های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.