لیلا عبدالوند روز چهارشنبه در بازدید از سایت جهانی شهرسوخته زابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردشگران این تور در قالب تیم 20 نفره از اوایل هفته جاری وارد منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان شدند و از نقاط مختلف آن دیدن کردند.
وی افزود: بازدید از ارگ خان ملک کیانی، چاه نیمه ها، دهانه غلامان، کوه اوشیدا، ارگ سه کوهه، روستای قلعه نو، شهرسوخته و زاهدان از برنامه های سه روزه این تور در شمال سیستان و بلوچستان بود.
وی با بیان اینکه از سال 1390 تاکنون گردشگران زیادی را به منطقه دعوت کرده است تاکید کرد: منطقه سیستان برای تمام گردشگران دارای شگفتی و جذابیت است.
وی گفت: سیستان و بلوچستان مردمی بسیار صمیمی دارد و گردشگران می توانند با کمال آرامش و امنیت به این منطقه سفر کنند.
این تورلیدر گردشگری افزود: بسیاری از مردم با تاریخ و فرهنگ سیستان آشنا نیستند اما با کمک کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوب توانستیم این منطقه را به گردشگران معرفی کنیم.
وی بیان کرد: تورلیدرها به عنوان سفیران فرهنگی اجتماع سال گذشته و امسال به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان سفر کردند و با ظرفیت های گردشگری این استان آشنا شدند که این موضوع سبب حضور گردشگران زیادی به این استان می شود.
یکی از گردشگران این گروه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حضور در منطقه سیستان تجربه بی نظیری برای تمام اعضای گروه بود چرا که این منطقه تاریخ و فرهنگ با ارزشی دارد.
کیومرث شقاقی افزود: امیدوارم ایرانیان بتوانند با فرهنگ و تمدن این منطقه بیشتر آشنا شوند.
تور گردشگری منطقه سیستان با هدف گسترش توریسم با حضور حدود 20 نفر از گردشگران در برنامه ای سه روزه از ارگ خان ملک کیانی، دهانه غلامان، کوه اوشیدا، ارگ سه کوهه، روستای قلعه نو، شهرسوخته، موزه مردم شناسی سیستان و منطقه تاریخی حوض دار دیدن کردند.
7317**3042 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.