به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست فرمانداری چابهار در سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: چابهار به دلیل موقعیت راهبردی و اتصال به آب های اقیانوسی ظرفیت های مهمی در زمینه توریستی، کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد.
علی اوسط هاشمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در سال 1396 به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان با همدلی و همکاری یکدیگر برای توسعه ظرفیت های گردشگری در استان تلاش می کنند.
وی گازرسانی به چابهار، تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی، اجرای طرح های کشاورزی و آبرسانی، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار و مجتمع پتروشیمی و اجرای طرح های بزرگ و کوچک توسعه را خواستار شد.
وی افزود: با تلاش دولت زیرساخت های چابهار در حال تکمیل شدن است.
استاندار سیستان و بلوچستان بر وارد نکردن موز و سایر محصولات بومی منطقه در زمان برداشت این محصولات تاکید کرد و گفت: مسئولان برای حل مشکلات کشاورزان تلاش بیشتر کنند تا منجر به تولید و اشتغال شود.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم ایوب درویشی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری چابهار معرفی و از بیژن بختیار سرپرست سابق قدردانی شد.
پیش از بیژن بختیار، احمدعلی موهبتی فرماندار چابهار بود که در ۲۷ دی ‌سال گذشته (1395) به سمت فرماندار تربت حیدریه منصوب شد.
ایوب درویشی پیش از این مسئولیت فرمانداری نیکشهر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان و مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری اصفهان را عهده دار بوده است و سابقه فرمانداری شهرهای مهم استان اصفهان از جمله خمینی شهر را نیز در کارنامه خود دارد.
به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از مناطق مختلف شهر چابهار و ستادهای اسکان مسافران نوروزی دیدن کرد.
شهرستان چابهار بر اساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.