به گزارش ایرنا بارش تند باران در مناطق خان بی بی، شوگه و دولت آباد و برخی نقاط دشت آبخوان و سرتلاپ بخش مرکزی خاش سبب جاری شدن روان آب و سیلاب شده است.
بارندگی ها در زمستان پارسال شادابی و سرسبزی را به خاش هدیه کرده و با رویش انواع گیاهان دارویی و خوراکی، طبیعت گردی در این منطقه رونق گرفته است.
ریزش باران طبیعت زیبا و سرسبز شهرستان خاش و دشت و دمن منطقه را با طراوت و فضا را برای حضور مهمانان نوروزی مهیا کرده است.
هم اینک بسیاری از خانواده ها به همراه مهمانان نوروزی برای گشت و گذار به دشت و دمن و کوهستان های اطراف خاش عزیمت کردند.
فرماندار شهرستان خاش گفت: بارش های برف و باران در زمستان سال 95 و همچنین بارش باران در روز نخست امسال زیبایی و نشاط بهاری را برای مردم منطقه به ارمغان آورده است.
محمد اکبر چاکرزهی با بیان اینکه خداوند در روز نخست سال هدیه بسیار ارزشمندی به مردم سیستان و بلوچستان داد، اظهار داشت: مردم همیشه و در همه حال شکرگذار نعمت های پروردگار متعال هستند.
وی تصریح کرد: مردم مهمانواز، خونگرم و نجیب خاش در هوای بارانی و در سیاه چادرهای نصب شده در مسیر رفت و آمد مسافران نورزی از آنان استقبال و پذیرایی کردند.
به گزارش ایرنا خاش با داشتن جاذبه های فراوان گردشگری مانند کوه آتشفان نیمه فعال تفتان و روستاها و باغ های حاشیه بام شرق ایران، گل فشان پیر گل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و همچنین پتانسیل بالاترین بارش برف و باران در سیستان و بلوچستان و برخورداری از فضای با نشاط بهاری و دلنشین و پر از جذابیت در 185 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز این استان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310**3213**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.