به گزارش ایرنا، میدان ترمینال قدیم زاهدان که اینک پس از گازدار شدن این شهر به فلکه گاز تغییر نام داده است امروز شاهد استقبال گرم مردم این استان از رئیس جمهوری منتخب شان بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سفر نخست خود به سیستان و بلوچستان در فروردین 93 وعده گاز دار شدن سیستان و بلوچستان را داده بود که اینک پس از کار و تلاش بی وقفه این مهم در زمستان سال 95 به تحقق پیوست.

**انتظار در آفتاب
مردم از سراسر سیستان و بلوچستان، از شمال تا جنوب، از هیرمند و زهک و زابل تا چابهار و کنارک و تمام نقاط دور از دسترس امروز، خود را به زاهدان رسانده بودند تا شاهد تحقق عملی وعده دولت یازدهم باشند.
با وجود آفتاب مستقیمی که امروز بر زاهدان سایه افکنده بود و نیز نبود سایبان، مردم از ساعت ها قبل در فلکه گاز تجمع کرده بودند.
برخی افراد از ساعت های اولیه روز در این مکان حضور داشتند.
علیرضا بامری نسب یکی از اهالی شهرستان زابل که صبح امروز به زاهدان آمده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گاز دار شدن سیستان و بلوچستان از آرزوهای دیرینه مردم بوده است که دولت یازدهم توانست بالاخره پس از فراز و نشیب های فراوان آن را عملی کند.
وی ادامه داد: هدف از حضور در این گردهمایی اعلام رضایت از عملکرد دولت در سال های اخیر در سیستان و بلوچستان است.
نجیب الله رئیسی یکی از ساکنان شهرستان چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر دیروز به منظور شرکت در دیدار عمومی با رئیس جمهور و برافروختن مشعل گاز عازم زاهدان شده ام و تمام طول شب را در مسیر بوده ام.
وی که به همراه دو پسر خود آمده بود ادامه داد: تنها خدمت های مطلوب این دولت سبب شده است تا با وجود گرمای هوا و آفتاب مستقیم، از ساعت 8 صبح امروز در این مکان حضور داشته باشیم.

**شعارهای حمایتی
«صلی علی محمد یاور رهبر آمد، صلی علی محمد امید ملت آمد، روحانی خوش آمدی» و بسیاری از این دست شعارها از جمعیت بزرگ مردم در فلکه گاز به گوش می رسید که همه نشان دهنده رضایت مردم این استان به ویژه مردم شهرستان زاهدان از عملکرد دولت یازدهم در سالهای اخیر است.
«تکرار، تکرار با روحانی تا 1400، دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی» و دست نوشته هایی از این قبیل از جمله دلنوشته هایی بود که مردم برای رئیس جمهور خود به احتزاز درآورده بودند.
همچنین با شروع سخنرانی رئیس جمهوری و برافروختن مشعل گاز به دستور وی موجی از شادی و خوشحالی در میان مردم به پا شد.

**حضور شیعه و سنی
یکی از مولفه های اصلی سیستان و بلوچستان اتحاد و همدلی شیعه و سنی در این استان است که همواره برادرانه و دوستانه در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و این همدلی سبب توسعه استان و کشور در تمام زمینه ها شده است.
امروز در آئین استقبال از ریاست جمهوری، شیعه و سنی و فارس و بلوچ در کنار یکدیگر به میدان آمده بودند تا باردیگر زنگ همصدایی خود را به صدا درآورند.
جمعیت شیعه و سنی در بین یکدیگر حضور داشتند و طوایف مختلف سیستان و بلوچستان هر یک بنرهای مختلفی را برای خوشآمدگویی به رئیس جمهوری در دست داشتند.

**حضور بانوان
بانوان سیستان و بلوچستان شیرزنانی هستند که همواره در تمام عرصه ها دوشادوش مردان بوده اند و امروز نیز در این آئین حضور داشتند تا از اهمیت دادن دولت یازدهم به نقش زنان در اجتماع و نیز فعالیت های این دولت در سیستان و بلوچستان حمایت کنند.
زنان در صفوف پیشاپیش مردم حضور داشتند و مانند تمام افراد حاضر در این صحنه شاهد برافروختن مشعل گاز بودند.
**ادامه داشتن آمدن مردم تا پایان سخنرانی
برنامه ریزی ها برای حضور مردم در فلکه گاز از روزهای قبل انجام شده بود و تعداد زیادی اتوبوس خط واحد نیز برای جابجایی آنان در نظر گرفته شده بود اما گویی این تعداد کفاف حجم زیاد مردم را نمی داد و بسیاری از افراد با خودروها، موتورسیکلت ها و دوچرخه های خود به این مکان آمده بودند به طوری که خیابان های منتهی به این فلکه بطور کلی از ازدحام این وسائط نقلیه پر بود.
رئیس جمهوری حدود ساعت 11:15 وارد جایگاه فلکه گاز شد و این درحالی بود که حجم زیادی از مردم هنوز درحال ورود به مکان درنظر گرفته شده برای استقبال کنندگان بودند.

**سلفی با مشعل گاز
این روزها سلفی گرفتن عادتی همه گیر شده است و این امر چه خوب می تواند خاطرات خوب و بد ما را به تصویر بکشد.
پس از صدور فرمان برافروختن مشعل گاز از سوی رئیس جمهوری و اتمام سخنرانی وی، بسیاری از مردم حاضر در محل برای سلفی گرفتن با مشعل برافروخته شده گاز در میدان گاز زاهدان حاضر شدند، همه از برافروختن این مشعل خوشحال بودند و بسیاری نیز این تصاویر امید بخش را همان لحظه برای دوستان، آشنایان و غیره در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.
این سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران گرچه یک سفر استانی محسوب نمی شود و تنها برای تحقق وعده دولت یازدهم به مردم سیستان و بلوچستان انجام شد، توانست موجی از امید و شادمانی را در بین مردم بوجود آورد، اعتماد مردم را افزایش دهد و به تمام مردم ایران نشان دهد که دولت یازدهم در هیچ یک از وعده های خود بی وفا نیست و با تمام وجود سعی در برآوردن شعارهای راستین خود دارد.
7311**6081 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی ** انتشار دهنده : حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.