به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به زاهدان در جمع مردم در میدان گاز این شهر اظهار داشت: این سفر سومین سفرم به استان عزیز سیستان و بلوچستان است البته سفر استانی محسوب نمی شود اما سفر وفای به عهد است.
وی افزود: در سفر نخست وعده هایی به شما مردم عزیز دادیم و شما عزیزان نیز مطالباتی داشتید، طرح ها و پروژه هایی به مردم اعلام شد که ما همه توان و تلاشمان را برای اجرای آنها به کار خواهیم گرفت.
رئیس جمهوری گفت: بسیار خوشحالم که خیلی از وعده ها محقق شد و وعده های دیگر نیز انجام خواهد شد البته آنچه انجام گرفته در سایه وحدت و انسجام مردم عزیز این استان اعم از شیعه و سنی، بلوچ و سیستانی و اقوام مختلف بوده است.
وی تصریح کرد: من باید از مردم بزرگوار سیستان و بلوچستان بخاطر امنیت، آرامش و انسجام موجود تشکر کنم امروز دیگر مرزهای شرقی ما ناامن نیست امروز به همت علما، طوایف و مردم و در سایه ایثار نیروهای مسلح، سپاه ما، بسیج ما، ارتش ما و نیروهای امنیتی ما همه ذهن ها به سیستان و بلوچستان امن برای توسعه این سرزمین و ایران عزیزمان معطوف است.
دکتر روحانی گفت: تلاش کرده ایم با همه همسایگان این استان «افغانستان، پاکستان و عمان» حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمی داشته باشیم ما باید با همه برادرانمان در این منطقه و همه همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم.
وی افزود: توسعه شرق کشور و توسعه سواحل مکران از اهداف مهم دولت بوده و هست، انسجام و وحدت ملی و مذاهب و اقوام در سراسر ایران از اهداف مهم دولت بوده و امروز همین روند حاکم است.
وی گفت: امروز شاهد تحول بزرگی در سیستان و بلوچستان و شرق کشور خواهیم بود بزودی طرح های بزرگی در بندر چابهار افتتاح می شود به طوری که ظرفیت این بندر از 2،5 میلیون تن به 8،5 میلیون تن خواهد رسید و معنایش یک تحول بزرگ برای سیستان و بلوچستان، منطقه و کشورهای همسایه خواهد بود.
رئیس جمهوری بیان کرد: در سند همکاری برای چابهار نخست وزیر هندوستان و رئیس جمهور افغانستان حضور داشتند که در زمان امضا آن سند نخست وزیر هندوستان اعلام کرد جهان یک قرن دیگر خواهد فهمید که این سند چه تحول و اثری گذاشته است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان تنها استان ماست که با اقیانوس ارتباط دارد و تنها استانی است که ایران عزیز را به اقیانوس هند و دیگر اقیانوس ها متصل می کند.
دکتر روحانی با قدردانی از وزرا، استاندار، فرمانداران، امامان جمعه، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همه مسئولان به خاطر همه تلاش هایی که در اجرای طرح ها انجام داده اند گفت: همه دست در دست هم دادیم که امروز شاهد تحول باشیم.
وی اظهار داشت: بر اساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان این استان در 2 سال اخیر 120 هزار نوجوان بازمانده از تحصیل را جذب مراکز آموزشی کرده است که این کار بسیار بزرگی در زمینه علم و دانش و پرورش فرزندان این سرزمین است.
وی افزود: از بخش بهداشت و درمان تشکر می کنم که از 6 هزار پروژه سلامت در کشور 600 پروژه یعنی 10 درصد را در این استان اجرا کرده و یا در حال اجرا دارد.
روحانی گفت: در سفر نخست قول دادم برای شناسایی معادن اقدام شود که نوار 20 کیلومتری از شمال تا جنوب استان طرح شناسایی انجام شود که بر اساس اعلام وزیر صنعت و معدن دهها معدن ارزشمند از طلا، مس و آهن و غیره در این استان وجود دارد ما باید معادن را آباد کنیم که جوانان ما مشغول به کار شوند.
3213**3042**7311**6081 خبرنگاران: اکبر نوری، محدثه حیدری گرجی و اسماعیل مرادقلی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
ادامه دارد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.