هدایت الله میرمرادزهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با لایروبی کانال آبرسان، انتقال آب در مزارع پرورش میگو گواتر بهتر انجام می شود و بسیاری از مشکلات پرورش دهندگان میگو در این زمینه مرتفع شده است.
وی گفت: کانال های آبرسان مزارع پرورش میگو در فاز جنوبی سایت گواتر سال گذشته به طول 6 کیلومتر در مدت سه ماه با اعتبار 11 میلیارد ریال لایروبی شده است.
وی ادامه داد: سایت پرورش میگو گواتر در فاصله 120 کیلومتری چابهار و در نقطه صفر مرزی با پاکستان قرار دارد و در مجموع 42 هزار هکتار زمین است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: چهار هزار هکتار از این زمین ها سال 1387 در 2 قسمت شمالی و جنوبی برای پرورش میگو طراحی و آماده سازی شده است.
میرمرادزهی تصریح کرد: هم اینک مساحت مفید برای زیرکشت بردن میگو 2 هزار و 820 هکتار است که در قسمت شمالی 107 مزرعه 20 هکتاری و در قسمت جنوبی 6 مزرعه 200 هکتاری با تمام امکانات آماده شده است.
وی بیان کرد: در هر هکتار سه تن میگو در یک دوره برداشت می شود.
وی گفت: میزان اشتغال در هر هکتار یک نفر به صورت مستقیم و 2 نفر غیر مستقیم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 300 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.