فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: انواع نمونه های خرما در شهرستان نیکشهر نشان از پتانسیل های طبیعی فراوان در این شهرستان دارد که باید از هدر رفت یا استفاده خام از آنها جلوگیری شود و با جذب سرمایه گذاران، فعال کردن شهرک صنعتی و احداث واحد های بسته بندی و تبدیلی محصولات کشاورزی سود آن به کشاورزان برسد.

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: مبارزه با تمرکز زدایی در ارائه خدمات عمومی متناسب با جغرافیای هر منطقه می تواند از بسیاری از شلوغی ها جلوگیری کند.

به گزارش جماران، مجیب حسنی فرماندار شهرستان نیکشهر در جلسه گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت : تبیین شعار سال به عنوان یک اصل و نقشه راه نباید مغفول بماند و براساس آن باید تولید با دانش و نیازسنجی های صورت گرفته همراه باشد.

فرماندار شهرستان نیکشهر افزود: انواع نمونه های خرما در شهرستان نیکشهر نشان از پتانسیل های طبیعی فراوان در این شهرستان دارد که باید از هدر رفت یا استفاده خام از آنها جلوگیری شود و با جذب سرمایه گذاران، فعال کردن شهرک صنعتی و احداث واحد های بسته بندی و تبدیلی محصولات کشاورزی سود آن به کشاورزان برسد.

وی ادامه داد : ۲۰۰ رشته قنات در شهرستان نیکشهر وجود دارد که ۱۷ رشته آن در سال ۱۴۰۰ با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات ملی و استانی مرمت و بازسازی شده است. 

حسنی اظهار داشت : تخصصی سازی تولید محصولات کشاورزی و آموزش کشاورزان بومی می تواند بهره وری و سود دهی کشاورزی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: فرسودگی کانال های قنوات موجب از بین رفتن منابع آبی و تغییر کاربری اراضی خواهد شد و در این زمینه جهاد کشاورزی باید برای تامین اعتباری جهت بهسازی و مرمت قنوات ورود جدی داشته باشد.

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت : در حال حاضر ۲۰ واحد پرورش مرغ گوشتی با ۴۳۰ هزار قطعه برداشت در هر دوره ، در حال احداث است که برای تامین نیاز شهرستان باید تمامی این طرح ها با پیگیری جدی به سرانجام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.