مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت بهره‌مند از تأسیسات آبرسانی در سطح شهرستان سراوان ۸۰ هزار نفر بوده و شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی ۵۹ درصد برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۴۱ طرح آبرسانی در شهرستان سراوان با اعتباری معادل ۲۹ میلیارد تومان در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با توجه به تخصیص زیر ۳۰ درصد، برنامه اجرایی برای آبرسانی به تعدادی از روستاها انجام شده است.

به گزارش جماران، علیرضا قاسمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۷.۴درصد مساحت سیستان و بلوچستان را شهرستان سراوان با وسعت ۱۳۹ هزار کیلومتر مربع تشکیل داده  جمعیت کل این شهرستان ۱۹۱ هزار و ۶۶۱ نفر است که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر معادل ۵۲ درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

وی افزود: هم‌اینک از ۲۷۷ روستای سراوان ۱۳۱ روستا دارای شبکه آبرسانی و ۱۴۶ روستا فاقد شبکه آب هستند و جمعیت بهره‌مند از تأسیسات آبرسانی در سطح شهرستان ۸۰ هزار نفر بوده و شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی ۵۹ درصد برآورد شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شبکه توزیع آب روستای« گزن» در مرحله واگذاری انشعاب خانگی بوده و در آینده نزدیک آب در شبکه روستا برقرار خواهد شد گفت: این روستا در نزدیکی شهر گشت قرار گرفته که شبکه توزیع آب آشامیدنی آن به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.

وی ادامه داد: طبق هدف‌گذاری انجام شده و براساس اعتبارات ابلاغ شده آبرسانی به ۱۷۳ روستا با جمعیت ۶۳ هزار نفر از محل اعتبارات ملی در دستور کار شرکت قرار گرفت که تاکنون بیش‌از ۹۳ روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان همچنین از رفع تنش آبی ۹۸ روستا در سال ۹۹ خبر داد و  خاطرنشان کرد: در سالجاری  ۳۱۰ روستای شهرستان هیرمند نیز از چرخه‌ی تنش آبی خارج می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.