مدیر آبفای منطقه سمیرم با اشاره به تأمین پایدار آب شرب 90 روستای شهرستان سمیرم، تأکید کرد: در حال حاضر آبرسانی به هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی گیرد.

مدیر آبفای منطقه سمیرم گفت: در حال حاضر آب شرب ۹۰ روستای تحت پوشش آبفای سمیرم از طریق ۱۶ دهنه چشمه و ۳۸ فقره چاه به صورت پایدار تامین می شود و آبرسانی به هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی گیرد.

به گزارش جماران، مجید صابری اظهار کرد: هم اکنون از ۳۸ حلقه چاه، ۲۸ حلقه آن در مدار بهره برداری قرار دارد و دبی چاه ها ۱۵ لیتر در ثانیه است.

وی اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف سمیرم را تا بیش از ۲ هزار متر اعلام کرد و اظهار کرد: برای اینکه آبرسانی پایدار به تمام روستاهای تحت پوشش آبفا سمیرم در ارتفاعات مختلف انجام شود، ۴۸ ایستگاه پمپاژ احداث و راه اندازی شده است تا بدین ترتیب آب شرب روستاییان بدون کوچکترین وقفه ای تامین شود.

مدیر آبفای منطقه سمیرم هدر رفت آب در روستاهای سمیرم را ۴۵ درصد دانست و گفت: میزان هدر رفت آب در روستاهای سمیرم بالا است و مقرر شده است که با اصلاح شبکه فرسوده،  این رقم کاهش یابد.

صابری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود در ماه های آینده با تامین اعتبارات لازم این رقم افزایش یابد. این در حالی است که در ۲ سال گذشته بیش از ۷۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب در روستاها  اصلاح و بازسازی شده است.

وی شناسایی انشعابات غیرمجاز را نیز یکی از اولویت ها در روستاها دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش هدر رفت آب و نیز کاهش سرانه مصرف در روستاها، شناسایی انشعابات غیر مجاز در اولویت قرار گرفته است.

مدیر آبفای منطقه سمیرم کیفیت آب شرب روستاها در سمیرم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آب شرب سمیرم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، با این وجود آب شرب روستاها به طور مستمر مورد پایش میکروبی و شیمیایی  قرار می گیرد و سلامت آن مورد تایید دستگاه های ذیصلاح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.