مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر از برداشت بالغ بر پنج هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت گوجه فرنگی از سطح ٣٠٠ هکتار تا کنون افزون‌بر پنج هزار تن محصول در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش جماران، مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که برداشت آن از اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی میانگین تولید گوجه‌فرنگی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر را ۲۰ تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: دهستان دامن با دارا بودن آب و هوایی مطلوب عمده منطقه کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد بکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است بطوریکه در چهار فصل سال می‌توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیر فصل برداشت کرد. 

فیاضی  با بیان اینکه هم‌اینک بیش‌از ١٠٠ نفر در کار برداشت محصول گوجه‌فرنگی از اراضی ایرانشهر مشغول بکار هستند اظهارداشت: سالیانه ١١ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت انواع محصولات زراعی می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.