بنیاد مستضعفان از اواسط سال گذشته حدود ۳۰۰ ترانس برق را برای حاشیه‌نشینان چابهار در نظر گرفته اما این ترانس‌ها به دلیل ناهماهنگی دستگاه های ذیربط هنوز در خطوط به کار گرفته نشده‌اند.

به گزارش جماران، مهر نوشت: شاید بزرگ‌ترین معضل موجود در تنها بندر اقیانوسی ایران یعنی چابهار موضوع حاشیه‌نشینی باشد که این روزها اقدامات دستگاه‌های اجرایی و ستادی قرار بر سامان دادن به این سکونتگاه‌های غیر رسمی است، اما مردم احساس می‌کنند سرعت و هماهنگی دستگاه‌ها در این امر به چشم نمی‌آید.

برای مثال سال گذشته سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور حین سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از اعطای ترانس برق مورد نیاز برای برق‌رسانی به یکی از محله‌های حاشیه‌نشین چابهار خبر داد.

برق‌رسانی برای حاشیه‌نشینان چابهار از آن دست سیاست‌های یک بام و دو هوایی بود که طی ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مختلف در چابهار، آن طور که باید و شاید تاکنون محقق نشده و حالا با وجود تهیه ۳۰۰ ترانس وعده شده از جانب بنیاد مستضعفان و انتقال آنها به چابهار، در میدان عمل هنوز تغییر حاصل نشده است.

مولوی سید محمد صفایی یکی از شهروندان چابهاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مدت زمان زیادی است که بنیاد مستضعفان طبق وعده خود تعدادی ترانس را برای برق‌رسانی حاشیه‌نشینان چابهار در نظر گرفته اما ظاهراً به علت کم‌کاری مسئولان محلی، ترانس‌ها هنوز در خطوط به کارگیری نشده‌اند.

وی با مثال زدن «بله سر» از توابع دهستان «کمبل سلیمان» به عنوان روستایی که یکی از اماکن حاشیه‌نشین در چابهار است، ادامه داد: نمونه بارز این حاشیه‌نشینان را «بله سر» شامل می‌شوند؛ این روستا با کد آبادی ۱۹۰۹۸۸ همچنان بدون آب و برق است.

این شهروند چابهاری گفت: جالب است با وجود تهیه این ۳۰۰ ترانس برق، مسئولان که همیشه از نبود بودجه و عدم کفایت بودجه برای ساماندهی حاشیه‌نشینان دم می‌زنند، هنوز از این امکان فراهم شده برای حاشیه‌نشینان چابهاری بهره نبرده‌اند.

ترانس‌ها به زودی بکارگیری می‌شود

عبدالغفور حوت، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار چابهار در این باره در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان فعلاً ترانس‌های برق را به ما تحویل نداده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود این ترانس‌ها به حاشیه‌نشینان محله «میرآباد» شهر چابهار تحویل داده شود، افزود: اما در حال حاضر طبق برنامه ریزی انجام شده این محله حاشیه‌نشین کلاً جمع‌آوری می‌شود اما قطعاً به حاشیه‌نشینانی که واقعاً مستحق باشند واحدهای توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار چابهار ادامه داد: با همه این تفاسیر، قرار نیست ترانس‌های برق بازگردانده شوند بلکه طبق تفاهم با بنیاد مستضعفان آنها در محله‌های حاشیه‌نشین دیگر بندر چابهار به کار گرفته می‌شوند.

بنیاد مستضعفان هنوز ترانس‌های برق را تحویل نداده است

رئیس اداره برق شهرستان چابهار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طبق تفاهم اولیه مقرر شده بالغ بر ۱۰ هزار مشترک با استفاده از این ترانس‌ها برق‌دار شوند و در واقع بنیاد مستضعفان نیز این ترانس‌ها را برای کمک به حاشیه‌نشینان به چابهار منتقل کرده اما هنوز به ما تحویل داده نشده است.

محمودرضا اکبری افزود: دلیل تأخیر در اجرای موضوع نیز تفاوت نظر در نحوه انجام کار بود چرا که بنیاد مستضعفان در ابتدای امر قصد داشت خودش کار را انجام بدهد اما اکنون قرار شده کار برقرسانی به صورت مشارکتی انجام شود و بالغ بر ۱۰ هزار مشترک با این اقدام برق دار شوند.

وی با اشاره به اینکه با عملی شدن این موضوع ۱۴ سکونتگاه غیررسمی بندر چابهار برق‌دار می‌شوند، تصریح کرد: از همین رو به زودی و در قدم اول محله «مراد آباد» شهرستان چابهار برقدار می‌شود.

در مجموع نکته حائز اهمیت این است که حالا که دستگاه‌های اجرایی و ستادی برای رفع مشکل حاشیه نشینی بندر چابهار پیش قدم شده‌اند این کار را با هماهنگی هرچه بیشتر انجام دهند تا مقداری از مشکلات مردم حاشیه نشین این بندر استراتژیک کشور در این شرایط اقتصادی برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.