بر اساس سنجش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان سیستان و بلوچستان رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری را در میان استان های کشور کسب کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استان سیستان و بلوچستان را جزو پنج استان برتر دانست که بالاترین میانگین نمره امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارند.

به گزارش جماران به نقل از روابط ‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در یازدهمین سنجش پی در پی و فصلی “شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران” با استفاده از آمارهای رسمی منتشر شده و در دسترس و نیز ارزیابی هفت هزار و ۷۹۵ فعال اقتصادی نمونه از میان فعالان اقتصادی همه استان‌های کشور، وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در تابستان سال ۱۳۹۹ را به تفکیک ۳۱استان، ۳۸مؤلفه، هفت نماگر و ۹حوزه کسب وکار با استفاده از دو مجموعه داده های پیمایشی و آماری و نهایتاً ارائه شاخص کلی(ترکیب دو مجموعه داده پیمایشی و آماری) مورد بررسی و مطالعه قرار داده است.

بنابراین گزارش، پس از تلفیق داده های آماری و یافته های پیمایشی در این پژوهش، استان های تهران، مازندران و کردستان نامناسب‌ترین و استان‌های ایلام، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مناسب‌ترین وضعیت را از نظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری نسبت به سایر استان‌ها در تابستان ۱۳۹۹ کسب کرده‌اند.

در این بررسی‌ها شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری در ایران طی تابستان ۱۳۹۹، کمیّت ۶/۴۶ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت) سنجیده شده است و مقدار عددی این شاخص در مطالعه فصل قبل از آن (بهار ۱۳۹۹)، ۶/۱۶ محاسبه شده بود که نشان می دهد ارزیابی امنیت سرمایه‌گذاری در تابستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل قبل از آن و برخلاف روند فصل زمستان نامناسب‌تر (بدتر) شده است این در حالی است که استان سیستان و بلوچستان در این ارزیابی با احتساب نمره ۵/۹۹ جزو بهترین استان‌های کشور در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری شناخته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.