استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان صنعت و معدن استان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اعلام آمادگی برخی نهادها و مؤسسات برای سرمایه گذاری در بخش معدن این استان، خواستار صدور مجوزهای اکتشاف و استخراج معادن این استان شد.

به گزارش جماران، احمد موهبتی با اشاره به ظرفیت های حوزه صمت در استان، خواستار مساعدت وزیر در جهت حل رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان صنعت و معدن استان شد.

موهبتی با بیان اینکه مبنای طرح و برنامه‌های بخش صنعت و معدن، مطالعات آمایش استان است، گفت: مطالعات خوبی در بخش معدن استان انجام شده و با توجه به کمبود منابع آب استان، شکوفایی بخش معدن می تواند در توسعه استان موثر باشد.

 استاندار سیستان و بلوچستان خواستار صدور مجوزهای اکتشاف و استخراج معادن استان شد.

وی  با توجه به اعلام آمادگی برخی نهادها و موسسات برای سرمایه گذاری در بخش معدن استان، خواستار محوریت وزارتخانه در جهت تحقق این همکاری ها شد.

موهبتی همچنین با اشاره به اولویت بخش حمل و نقل و ترانزیت در سند مطالعات آمایش استان، و از سویی اهمیت تجارت و حمل و نقل و دریایی، خواستار هدایت ترانزیت  و بار به سمت چابهار و نیز لحاظ مشوق هایی برای شرکت های حمل و نقل و صادرات محصولات معدنی از طریق بندر چابهار برای تشویق اقبال به این بندر و  فراهم شدن زمینه دوسر بار  شد.

استاندار همچنین با توجه به نیاز کشور و قابلیت صادرات واردات از مرزها و بازارچه های استان، خواستار موافقت وزارت صمت و صدور اجازه واردات برنج، روغن های خوراکی و برخی اقلام دیگر از کشور همسایه شد.

موهبتی با توجه به راه اندازی فاز نخست بافت بلوچ و در راستای تحقق سیاستگذاری ها و برنامه ریزی قبلی، خواستار کمک وزارتخانه برای راه اندازی بخش بافندگی شرکت های فراگیر بافت بلوچ شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار حل مشکلات شرکت تایر سیستان و پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف این شرکت با توجه به سرمایه گذاری چشمگیر انجام شده گردید.

نماینده عالی دولت در استان، حل مشکل سوخت شرکت ها و کارخانه‌ها از جمله کارخانه های سیمان استان را یکی دیگر از ضرورت ها دانست و خواستار افزایش سهمیه مازوت استان شد.

موهبتی همچنین ضمن درخواست تعیین یکی از معاونین وزارت به عنوان معین صمت استان، از وزیر صمت برای سفر به استان و بازدید ظرفیت های مختلف صنعتی و معدنی و بازرگانی دعوت کرد.

رزم حسینی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از برنامه خوب در دست اجرا در استان، گفت: با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام ره برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعال شدن معادن استان هماهنگی شده است. 

وزیر صمت ضمن موافقت با واردات کالاهای مورد نظر از مرزهای استان، به معاونت های ذی ربط، دستور صدور مجوزهای لازم در ازای درخواست مکتوب استان را صادر کرد.

رزم حسینی با افزایش سهمیه مازوت استان موافقت و دستور اقدام صادر کرد.

در این دیدار، حسب دستور وزیر، مقرر شد شرکت ایدرو ظرف یک ماه آینده اقدامات لازم جهت وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز بخش بافندگی بافت بلوچ بعمل آورد.

همچنین صالحی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ایدرو به عنوان معاون معین استان تعیین شد.

رزم حسینی با استقبال از دعوت استاندار، اعلام کرد در اولین فرصت به استان سفر خواهد کرد. 

در این نشست مقرر شد در سفر وزیر صمت به استان، نشست مشترک استانداران استان های شرق کشور برای پیگیری و هماهنگی پروژه های مشترک برگزار گردد.

همچنین مقرر شد شرکت ایمیدرو، تشکیل هولدینگ برای معادن استان را پیگیری نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.